  • Data: 2023-03-22 16:38:44
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 22 Mar 2023 15:08:45 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Koń deklarował, że ma przebieg 30k rocznie, czyli po 5 latach kończy mu
    > się gwarancja :D

    On czesciej samochody zmienia.

    > Ale idąc za tym co piszesz, to jedynym dobrym sprawdzianem na pojemność
    > baterii, może być ustalona trasa długa trasa przy tej samej temperaturze
    > i wietrze i prędkości. Jeśli po 5 latach auto pokona taka trasę z tym
    > samym wskazaniem na końcu, stanu baterii to jedyny wiarygodny test na
    > sprawdzenie, czy producent "nie oszukuje".

    Przybędzie elektryków, predkosc sie zwolni.

    Ale ja nie pisałem, ze producent bedzie tak wprost oszukiwał, choc i
    to moĹźliwe. Raczej, ze troche pojemnosci ukryje, potem skorzysta z
    rezerwy.
    No i KIA gwarantuje 65% początkowej pojemnosci baterii po tych 7
    latach lub 150kkm.

    https://www.kia.com/pl/swiat-kia/poznaj-kia/technolo
    gia/elektromobilnosc/koszty-utrzymania-samochodu-ele
    ktrycznego/

    Ze degradacja baterii wyniosła 1% - pogratulowac. O ile prawdziwe.
    Że to juz zawsze i u wszystkich będzie 1%/100kkm - nie wyciagałbym
    pochopnych wnioskĂłw :-)
    Ale powinno do tego zmierzać. O ile prawdziwe :-)

    J.