  • Data: 2020-06-09 22:47:00
    Temat: Re: Embedded HTTP Server
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 09/06/2020 22:23, Maciej Sobczak wrote:
    > [*] OK, osobne połączenia klienckie to fizycznie różne wątki. Ale da się o tym nie
    myśleć, mogę specjalnie dla Ciebie dodać serializację callbacków.

    Zaczynasz emulować model event-based. Za chwile pojawi się lock-free
    kolejka i już będziemy w domu.

    > Muteks jest potrzebny, jeśli masz powody, żeby robić sekcje krytyczne. Tylko od
    Ciebie zależy, czy będziesz miał te powody.

    Nie. Jeśli mam event-based to nie mam powodów aby z powodu bibloteki
    robić coś ekstra.

    > Ale zapomniałeś je opisać.

    Na przykład tam gdzie masz do czynienia z RT.

    Powiedzmy... piszesz soft do drukarki 3D sterujący wprost mechaniką.
    Wystawiasz w nim serwer www do sterowania. Mutexy są mało sensowne bo
    pracujesz nie dośc że w środowisku RT to jeszcze z masą przerwań o
    priorytetach wyższych niż switch kontekstu.

    > No, ale tacy przekonwertowani to przecież też nie świeżaki. Tacy od Javy to niemal
    na pewno widzieli jakiś wątek.

    Prawie kazdy widział wątek. Promil wie jak działa pod maską. Do tego
    tzreba pojmować dość przekrojowo od asm po wysoki poziom. Taki student
    się nie trafia za często.

    > Ba - tacy od Javy to potrafią nawet kilka tysięcy wątków w jednym procesie zrobić i
    jeszcze się cieszyć patrząc na wykresy. Nie sądzę, żeby mieli jakiś problem etyczny
    związany z tą biblioteką do HTTP.

    Nie będą mieli ani jednego w skalowaniu hello worldów na milion watków.
    Do czasu aż wpadną na problem pierwszej współdzielonej zmiennej z okolic
    zagadnien memory barrier. Fakt, w http cięzko takie zagadnienia znaleźć ...