  • Data: 2020-08-06 19:03:35
    Temat: Re: Europejski system energetyczny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5f2c11a0$0$524$6...@n...neostrada.
    pl...

    703,analiza-perspektyw-rozwoju-klastrow-energetyczny
    ch-w-polsce

> [...]
    >równoważenia zapotrzebowania, dystrybucji lub obrotu energią z
    >odnawialnych źródeł energii lub z innych źródeł lub paliw, w ramach
    >sieci dystrybucyjnej o napięciu znamionowym niższym niż 110 kV"

    >O jest:
    >"W Polsce są dwa funkcjonujące klastry: Klaster Zielone Podhale oraz
    >Ostrowski Klaster Komunalny. Natomiast pierwszą samowystaraczalną
    >energetycznie gminą w Polsce są Kisielice. Działająca tam elektrownia
    >wiatrowa oraz lokalna biogazownia zapewniają całej gminie
    >samowystarczalność energetyczną opartą na OZE."

    Aczkolwiek ... drzyj Tauronie czy kto im tam siec posiada, bo moze
    wlasnie zredukowali oplaty sieciowe o polowe.
    Drzyj PiS-rzadzie, bo moga sobie wlasne wspolczynniki wstawiac za prad
    wlozony.

    Aczkolwiek ... cos mi sie widzi, ze mozna naslac kontrole z US i
    rozpedzi to porozumienie na cztey wiatry - naliczajac im VAT nalezny
    :-)

    Chyba, zeby to potraktowac jako pozyczke energii elektrycznej ?

    telska-przyklady-z-niemiec-i-danii/

    >Pierwsza z brzegu:
    >Farma wiatrowa Middelgrunden

    >Początkowo mogli z niej korzystać tylko lokalsi a teraz wszyscy -
    >czyli teraz jest fizycznie zwykłą elektrownią wiatrową.

    >Dalej mi się nie chce.

    >To o czym piszesz, to po prostu spóldzielnie - nie mają nic albo
    >niewiele wspólnego z samobilansowaniem. WQręcz przeciwnie -
    >"pasożytują" na systemie energetycznym, który zapewnia im stabilność
    >(jak w zasadzie większość OZE).

    Otoz to.
    Ale te Kisielice ze swoja biogazownią to moze cos nowego.

    Ile pradu da sie z g* zrobic ?
    Moze i ja przejde na samowystarczalnosc ... ale przeciez nie do
    samochodu, nie do ogrzewania w zimie, ciekawe czy na codzienny
    prysznic starczy ...

    J.