  • 11. Data: 2021-03-18 19:24:44
    Temat: Re: Firma z maszynami CNC - obróbka miedzi i złocenie
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Dzięki za radę. Niestety prototypowe ilości. :(

    Dawaj, damy radę :)
    Złocenie jeżeli sobie ogarniesz, to dobrze, jeżeli nie, to też damy
    radę, ale to w kooperacji niestety - nie mam galwanizerni.
    Irek.N.
    ps. kontakt znajdziesz.

  • 12. Data: 2021-03-19 01:11:06
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Szukaj galwanizerni w której kielichy mszalne pozłacana. Kiedyś była w Tuszynie
    k.Łodzi.

    Serio ? A masz pojęcie jaki jest koszt takiego pozłacania ?
    Takiego kielicha przykładowo może być :)

  • 13. Data: 2021-03-19 08:18:34
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 3/19/2021 o 1:11 AM, sundayman pisze:

    > Serio ? A masz pojęcie jaki jest koszt takiego pozłacania ?
    > Takiego kielicha przykładowo może być :)
    https://goldpoint.pl/uslugi-jubilerskie/
    Teoretycznie 1zł za 1g wagi przedmiotu czyli raczej do przeżycia...
    Zawsze można zadzwonić i zapytać.

    --
    pzdr, j.r.

  • 14. Data: 2021-03-19 08:22:19
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 19.03.2021 o 01:11, sundayman pisze:

    > Serio ? A masz pojęcie jaki jest koszt takiego pozłacania ?

    Przy normalnej powłoce ta jego płytka to jakieś 7 gramów złota. Tanio
    nie będzie...
    A tak przy okazji, Adamie, zdradź, do czego to ma służyć. No chyba, że
    to jest classified.

    Paweł

  • 15. Data: 2021-03-19 08:41:00
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 3/19/2021 o 8:22 AM, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Przy normalnej powłoce ta jego płytka to jakieś 7 gramów złota. Tanio
    > nie będzie...
    > A tak przy okazji, Adamie, zdradź, do czego to ma służyć. No chyba, że
    > to jest classified.

    Płytka niecałe 1,5kg wagi więc teoretycznie w 1,5kzł się wyrobi :)
    Chociaż nie wiem czy aż 7g złota pójdzie jeśli powłoka będzie ok
    2,5um mi wychodzi 3,5g na dwie strony.

    --
    pzdr, j.r.

  • 16. Data: 2021-03-19 09:25:41
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 19.03.2021 o 08:41, Rutkowski, Jacek pisze:

    > Płytka niecałe 1,5kg wagi więc teoretycznie w 1,5kzł się wyrobi :)
    > Chociaż nie wiem czy aż 7g złota pójdzie jeśli powłoka będzie ok
    > 2,5um mi wychodzi 3,5g na dwie strony.

    W kwestii obliczeń jesteśmy zgodni :-)
    Warto pamiętać, że złoto jest miękkie i warstwa 2.5um, czy nawet 5um
    szybko się wytrze przy używaniu. Zegarki pokrywa się warstwą o rząd
    grubszą, a i tak po latach się wycierają.

    Paweł

  • 17. Data: 2021-03-19 11:16:25
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 17.03.2021 o 23:18, LordBluzg(R) pisze:

    > Nie rozumiesz audiofilów?

    Albo mikrofalowców.

    yabba

  • 18. Data: 2021-03-19 12:36:52
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

> [...]
    > Złocenie jeżeli sobie ogarniesz, to dobrze, jeżeli nie, to też damy
    > radę, ale to w kooperacji niestety - nie mam galwanizerni.

    Super. Jakiej klasy maszyny macie ? Ogólnie. Jakieś linki do strony
    firmowej ?
    Wybacz ale muszę to sprawdzić. Dopiero robię rozeznanie do projektu.
    Kontaktu jakoś nie widzę.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 19. Data: 2021-03-19 13:00:04
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 18.03.2021 o 14:45, Adam Górski pisze:

    > Trzeba miedź jakoś zabezpieczyć żeby była lutowalna przez dłuższy czas.
    > Tylko minimalne kilka um.
    >
    > Lepiej ? Teraz czujecie się godni udzielenia odpowiedzi ?

    Zazwyczaj miedź przed złoceniem pokrywa się warstwą niklu. Nie jestem
    pewien czy ktoś zajmujący się frezowanie na maszynach CNC ma opracowaną
    technologię złocenia.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 20. Data: 2021-03-19 17:04:12
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 19.03.2021 o 12:36, Adam Górski pisze:

> [...]
    > firmowej ?
    > Wybacz ale muszę to sprawdzić. Dopiero robię rozeznanie do projektu.

    :-)

    Gostek, co po polsku nie potrafi napisać posta, a to co "wytworzy" jest
    mętne jak interesy Obajtka, pyta o klasy maszyn CNC i stronę firmową.
    Chce prototyp :-)))

    Powodzenia

    --
    Kaczin