  • 21. Data: 2022-03-03 16:38:59
    Temat: Re: Format karty SD
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2022-03-03 o 14:48, trybun pisze:

    > Nie bardzo. Powiedzieć "wyrzuć" każdy potrafi. Co konkretnie poza
    > wymienionymi przeze mnie usterkami dolega tej karcie że to ja
    > dyskwalifikuje jako magazyn danych?

    Może zanieś ją do lekarza ;-)

    --
    animka

  • 22. Data: 2022-03-04 07:28:14
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 03.03.2022 15:04, heby wrote:
    > Na 99% wykryła lub przewidziała uszkodzenie pamięci Flash. W tej chwili
    > jest w trybie read only, abyś był w stanie ewakuować część danych, za 15
    > minut może już nie wstać.

    Ty trzeci raz piszesz read-only, on ze trzy razy napisał "kopiowanie z i
    na działa" - co rozumiem jako read-write. Jakiś komunikacyjny dysonans.

    --
    pzdr
    Roman

  • 23. Data: 2022-03-04 07:40:51
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 4 Mar 2022 07:28:14 +0100
    doszła do mnie wiadomość <6221b17e$0$488$65785112@news.neostrada.pl>
    od Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> :

    >Ty trzeci raz piszesz read-only, on ze trzy razy napisał "kopiowanie z i
    >na działa" - co rozumiem jako read-write. Jakiś komunikacyjny dysonans.

    W trybie RO operacja kopiowania może działać, ale po restarcie karty
    nie będzie na niej widać skopiowanych plików, bo zostaną kopiowane do
    cache hosta, a nie na kartę fizycznie.

    --
    Szwambuł Trantiputl
    Inter stercus/faeces et urinam nascimur

  • 24. Data: 2022-03-04 08:36:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-03, trybun <M...@j...cb> wrote:

    > Nie bardzo. Powiedzieć "wyrzuć" każdy potrafi. Co konkretnie poza
    > wymienionymi przeze mnie usterkami dolega tej karcie że to ja
    > dyskwalifikuje jako magazyn danych?

    Jeśli wszystko na niej czyta się poproawnie za każdym razem, nie masz
    zamiaru niczego kasować ani niczego dokładać, to nic nie dyskwalifikuje.
    Oczywiście poza ryzykiem, że się wszystko dupnie z kretesem w momencie,
    w którym będziesz coś bardzo chciał odczytać (obejrzeć). Musisz sobie
    ocenić, czy to ryzyko jest warte paru złotych na nową kartę. Zawsze
    możesz kupić, a tej używać jako zapasową, gdyby się nowej coś stało lub
    powstał w rodzinie tragiczny konflikt, kto co chce oglądać.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2022-03-04 10:45:09
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 03.03.2022 o 15:04, heby pisze:

    > Na 99% wykryła lub przewidziała uszkodzenie pamięci Flash. W tej
    > chwili jest w trybie read only, abyś był w stanie ewakuować część
    > danych, za 15 minut może już nie wstać.
    >
    > Myślę, że uszkodzenie pamieci flash i jakieś błedy sum kontrolnych czy
    > nawet zuzyte bloki, które za chwile padną od samego patrzenia, nie
    > powinny Cie zatrzymać na drodze oszczędzenia 3.57zł (inflacja). Używaj
    > śmiało.

    Jednym słowem - pierwszy objaw całkowitej agonii karty.. Jasne,
    zastanawia tylko jak słabo taki sprzęt jest obsługiwany przez
    oprogramowanie. System czy programy do obsługi powinny wyć na alarm już
    przy drobniejszych sprawach niż początek agonii dysku.

  • 26. Data: 2022-03-04 10:45:36
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 03.03.2022 o 16:38, Animka pisze:

    > Może zanieś ją do lekarza ;-)

    A jakiego byś polecała, ogólnego czy do specjalisty, np ortopedy? ?

  • 27. Data: 2022-03-04 10:46:24
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > możesz kupić, a tej używać jako zapasową, gdyby się nowej coś stało lub
    > powstał w rodzinie tragiczny konflikt, kto co chce oglądać.

    Jak już pisałem - wykasować danach z niej się nie da, ale jest tam
    jeszcze miejsce aby coś z zewnątrz na nią przekopiować. Właśnie o taka
    wycenę mi chodzi. Dla niektórych kolegów na grupie jest to typowa
    usterka, a wiec chciałbym zapytać jak długo może karta z takimi objawami
    działać? Wszystko to już tylko w ramach ciekawostki, bo do rejestratora
    kupiłem już nową.

  • 28. Data: 2022-03-04 10:47:19
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 03.03.2022 o 15:01, heby pisze:

    > Nic. Przecież pisałem, że warto. Najzwyczajniej, ludzie mają różne
    > priorytety a ja głupio założyłem, że Twoje są takie same jak moje.
    > Używaj śmiało. Szkoda kasy na nową.

    Akurat w sprawie szwankującej karty w rejestratorze nie może być różnych
    priorytetów, bo duże ryzyko całkowitego padu karty wręcz wypacza sens
    posiadania w aucie rejestratora.

    Moje pytania były motywowane czystą ciekawskością, bo o kartach i ich
    awariach wiem tyle co nic.

  • 29. Data: 2022-03-04 11:11:07
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 4 Mar 2022 10:45:09 +0100
    doszła do mnie wiadomość <svsn35$1lem$1@gioia.aioe.org>
    od trybun <M...@j...cb> :

> [...]
    >oprogramowanie. System czy programy do obsługi powinny wyć na alarm już
    >przy drobniejszych sprawach niż początek agonii dysku.

    Te karty są przeznaczone do trzymania switfoci i filmów z kotami oraz
    pornoli. Od strony technicznej to kompletny syfilis, kup profesjonalną
    kartę albo rejestrator z kartą C-Fast czy nawet dyskiem SSD.

  • 30. Data: 2022-03-04 11:44:53
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 4 Mar 2022 10:46:24 +0100
    doszła do mnie wiadomość <svsn5g$1lem$3@gioia.aioe.org>
    od trybun <M...@j...cb> :

> [...]
    >usterka, a wiec chciałbym zapytać jak długo może karta z takimi objawami
    >działać? Wszystko to już tylko w ramach ciekawostki, bo do rejestratora

    Kupiłeś kartę przeznaczoną do rejestratorów video? Jeśli nie, to ci
    nszybko padnie.

    Na drugie pytanie jest pewna odpowiedź, ale nie wiem, czy cię
    zadowoli. Flash Read Disturb errors.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Flash_memory#Read_dist
    urb

    Panuje przekonanie, że operacja odczytu jest całkowicie bezpieczna dla
    bloków pamięci flash, a to nie jest prawda. Operacja odczytu może
    wygenerować błędy w komórkach przylegających do odczytywanej komórki
    Flash.
    Po ilu odczytach się to stanie? To można określić tylko w przybliżony
    sposób, producenci pamięci Flash w niedostępnych publicznie
    dokumentacjach pewnie określają ilość cykli odczytu, po których trzeba
    reallokować całe strony pamięci flash, bo inaczej algorytm ECC nie da
    sobie rady. W przypadku karty w trybie read-only to jest loteria.

    Generalnie zostaje rozbicie karty młotkiem bo mogą być na niej jakieś
    osobiste dane, a zbieracze złomu mogą je odczytać.