  • 1. Data: 2009-01-01 20:40:11
    Temat: Re: Fotoksiazka
    Od: "Belin" <b...@b...pl>

    Kamil wrote:
    > Podpowiedzcie prosze, ktory Waszym zdaniem jest godny polecenia.
    > Glowne kryteria to: jakosc, cena, program do tworzenia fotoksiazki.

    Jesli zalezy Ci na cena/jakosc to polecam http://www.blurb.com/ -
    cenowo bija na glowe wszystko to co jest w PL (nawet doliczajac koszt
    przesylki kurierem). Jakosc naprawde OK :-) (jesli odrobine sie
    wyznajesz na obrobce to nawet bardzo OK).
    Jedynym (i to duzym) minusem dla kogos, kto nie umie sobie calosci
    zlozyc np. w Photoshopie to program do skladania. Ma mozliwosc
    dzialania tylko w przewidzianych ukladach.
    Tak czy siak, zwlaszcza przy publikacjach powyzej 90 stron jest
    naprawde dobry (w PL ciezko znalesc cos powyzej 90 stron a ceny sa 2
    razy wyzsze mimo produkcji na tych samych maszynach - HP Indigo 5000).
    Zeby nie było - cena w miekkiej okladce 114 stron to ok. 100 PLN (w
    przeliczeniu)

    Belin

    PS - nie reklamuje. Sam sie dlugo zastanawialem i sprawdzalem. A wyszlo
    naprawde rewelacyjnie.

  • 2. Data: 2009-01-01 22:42:06
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Belin rzecze:

    > PS - nie reklamuje. Sam sie dlugo zastanawialem i sprawdzalem. A wyszlo
    > naprawde rewelacyjnie.

    Jaki brałeś shipping i ile szła?

  • 3. Data: 2009-01-02 15:52:31
    Od: "Belin" <b...@b...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > Belin rzecze:

    > Jaki brałeś shipping i ile szła?

    Ten "sredni" - znaczy niby wolniejszy kurier ;-). Wyslali w piatek rano
    a w poniedzialek o 14:00 mialem w reku (nie licze w tym "procesowania",
    bo to trwalo chyba 2 dni). Tylko, ze to koszt ok. 30 USD.

    Belin

  • 4. Data: 2009-01-02 18:13:59
    Od: "endperf" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > a w poniedzialek o 14:00 mialem w reku (nie licze w tym "procesowania",
    > bo to trwalo chyba 2 dni). Tylko, ze to koszt ok. 30 USD.

    A skad ksiazka zostala wyslana do Ciebie ?

    Ja zamowilem na poczatku grudnia, do tej chwili nie dotarla
    przesylka. Wedlug tracking podanego w panelu zamowienia, nadali
    z USA - wiec cło mnie nie ominie. Liczylem, ze zostanie wyslana
    ze Szwajcarii. W odpowiedzi na moje pytanie, nie potrafili
    odpowiedziec dlaczego wyslali z USA, tlumaczac mozliwym zamieszaniem
    przedswiatecznym.

    endp.

  • 5. Data: 2009-01-02 19:54:46
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    endperf rzecze:

> [...]
    > przesylka. Wedlug tracking podanego w panelu zamowienia, nadali
    > z USA - wiec cło mnie nie ominie. Liczylem, ze zostanie wyslana

    Przecież Szwajcaria jest poza UE...

  • 6. Data: 2009-01-02 20:29:54
    Od: "Belin" <b...@b...pl>

    endperf wrote:

    > A skad ksiazka zostala wyslana do Ciebie ?
    >
    > Ja zamowilem na poczatku grudnia, do tej chwili nie dotarla
    > przesylka. Wedlug tracking podanego w panelu zamowienia, nadali
    > z USA - (...)

    To cos zaiste przedziwnego. Na Europe drukuja w Holandii (nie w
    Szwajcarii) i stamtad jest wysylka.
    Jaka wziales przesylke? Jesli poszla jako zwykla ze Stanow to
    rzeczywiscie moze troche isc.
    Co podaje traking?

    Belin

  • 7. Data: 2009-01-02 20:48:44
    Od: conik <c...@i...pl>

    Belin pisze:

    > Jesli zalezy Ci na cena/jakosc to polecam http://www.blurb.com/ -

    potwierdzam i polecam

  • 8. Data: 2009-01-02 20:51:03
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Belin rzecze:

> [...]
    > Szwajcarii) i stamtad jest wysylka.
    > Jaka wziales przesylke? Jesli poszla jako zwykla ze Stanow to

    W ogóle to nie za drogi coś ten shipping?
    Kurier (!) z Niemiec to koszt około 50-60 zł.
    Zwykła paczka pocztowa z UK, idąca 3 dni (z czego 2 po Polsce) to jakieś
    grosze rzędu 15 zł.

  • 9. Data: 2009-01-02 21:49:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2009, Mateusz Ludwin wrote:

    > endperf rzecze:

    > Przecież Szwajcaria jest poza UE...

    Dla porządku (nie bić!) liczy się "ujednolicony obszar celny" czy
    jak mu tam, nie samo UE. UE jest podzbiorem tego obszaru, ale
    wchodzą również kraje które do UE nie przystąpiły (np. Norwegia).
    Wspólne cło (jedna granica celna), wspólne zasady VAT i wspólne
    ograniczenia dla akcyzy. Na razie :D

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-01-03 00:39:03
    Od: "Belin" <b...@b...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:

> [...]
    > Kurier (!) z Niemiec to koszt około 50-60 zł.
    > Zwykła paczka pocztowa z UK, idąca 3 dni (z czego 2 po Polsce) to

    No to kurier (!) z Holandii (uzywaja UPS) kosztowal 100 zl (w
    przeliczeniu). Szczerze mowiac mialem to gdzies (w miare - bo nie
    wzialem opcji najdrozszej, jak sadze w tym przypadku absolutnie nie
    rozniacej sie czasem dostawy) - doszla i tak przed swietami a miala
    niby sie nie wyrobic - wielki uklon dla UPS (bo z polskimi kurierami to
    mam na pienku na maksa). Calosc i tak wyszla taniej (razem z przesylka)
    niz robienie tego w PL.
    Rzeczywiscie normalna wysylka poczta (w okresie przedswiatecznym raczej
    jak dla mnie niezbyt interesujaca, zwlaszcza po polskiej stronie)
    kosztuje ok. chyba 16 zl (w przeliczeniu).

    Zeby byla pelna jasnosc, bo widze, ze pojawiaja sie watpliwosci
    (zrozumiale):
    Wzialem 2 sztuki 114 stron + miekka okladka - srednio 145 zl od sztuki
    (wliczam cene przesylki - co jak co ekspresowej - byl lykend
    przypominam). W PL zwykle jest max 90-98 stron (co prawda z chyba
    twarda okladka, ktora osobiscie wale - zwlaszcza w tym wydaniu jakie u
    nas jest proponowane w wiekszosci wypadkow) za pi razy oko 240 zl.
    Drukowane na takich samych maszynach. Chetnie skorzystam z czegos w
    normalnej cenie w Polsce - po prostu na razie nie znalazlem (zreszta
    duza czesc robi w tym samym miejscu wiec sie nie dziwie, ze ceny sa
    "wywalone w kosmos").
    Duzo poczytalem na forum Blurb'a - i tam jest masa uwag i masa
    problemow jakie mozna miec. Takze jest masa niezadowolonych :-) (i to
    mocno niezadowolonych)
    Na pewno nie jest to dla totalnego "lajkonika" bo rzeczywiscie chyba
    moga byc czasem problemy (caly proces z tego co doczytalem jest
    zautomatyzowany - wiec jakiekolwiek "pan mi tu ciutke moze poprawi" nie
    wchodza w gre ale tez z automatyzacji wynika jakos tam cena).
    Dla dodatkowej jasnosci - z tego co zaobserwowalem po otrzymaniu
    produktu:
    - warto odrobine "podkrecic" kolory (jesli robimy kolor),
    - dobrze wychodzi CB - ale nalezy raczej unikac ziarna (niezbyt dobrze
    wspolpracuje ziarno - chyba ze bardzo grube - z tym drukiem),
    - przy CB jak i kolorze nalezy pracowac na w miare skalibrowanym
    monitorze (+ profil tej "drukarki" do podgladu) ale tez sprawdzac
    wartosci RGB zdjec - zeby tam gdzie biale to 255 a tam gdzie czarne to
    0. Inaczej mamy szanse na "kupe",
    - warto ciut kontrastowac - ale to moje indywidualne zdanie bo np. brat
    stwierdzil, ze sa momentami za bardzo kontrastowe.
    Na bazie tych wlasnie "doswiadczen" wlasnie poprawiam prezent
    gwiazdkowy coby go ulepszyc ;-D.

    Chyba juz mocno wyczerpalem temat ;-).

    Belin

    PS - jak ktos zna cos innego w tych cenach na naszym gruncie to ja
    bardzo chetnie :-).