    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Fotoradar w telefonie
    <4ksasi3wmn8b$.1il8nbv9fbh1q.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <10h2nuv24i6f7.ykf54blz942r$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6as3rpmjxyat$.qft1kmjn5iia.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1ksvp572vbhqs.659bg2fhfxgk$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1uljm4xde4e01$.qm7dhgxrg97d.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1...@4...net>
    Date: Thu, 22 Dec 2022 21:21:54 +0100

    Pan J.F napisał:

    > P.S. Po wpisaniu "nodż" google wyswietla Imre Nagy :-)

    No proszę, jaki spryciula domyślny.

    > No ale trzeba miec ten wariant.

    Na przykład telefon. Każdy zdolny do wysłania SMS ma.

    > I to moglo pomóc. podobnie jak Win1250 i CP 852.
    > Ale jeszcze problem wprowadzania/klawiatury.

    Nawet bardzo wczesne wersje DOS miały niemiecką klawiaturę. Polską trzeba
    było sobie napisać.

    > Ale umlautow nie bylo.
    > Chociaz ... w DDR tez nie ?

    To, co opisałem wyżej, dotyczyło kodowania 6-bitowego. Tylko wielkie litery.
    Zdecydowanie mniej niż ASCII. Nawiasów innych niż okrągłe też nie było.
    Ani innych znaczków. Dlatego też alfabet fortranu był bardzo ubogi.
    Zamiast "a > b" pisze się "A .GT. B".

    --
    Jarek