  • 31. Data: 2023-07-29 18:13:20
    Temat: Re: FreestyleLibre -- tylko trochę ;) OT
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.07.2023 o 17:53, Akarm pisze:

    > Gdybym nie używał LibreLink, to do aktywacji użyłbym Juggluco.

    Hmm, nie zauważyłem, żeby miał możliwość aktywacji, tym bardziej, że
    odbywa się ona tylko przez NFC. Przez BT nie można aktywować sensora.
    Tutaj jest to wyjaśnione:
    https://youtu.be/FOspjz5EH3g

    > Na Androida nie ma tych aplikacji zbyt wielu. Są tylko 3:
    > Juggluco
    > Diabox
    > xDrip+
    > I wszystkie pokazują to samo. Inaczej te sensory nie miałyby sensu.

    Nie zgodzę się, bo to sprawdziłem. Różnią się algorytmem i są "rozjazdy"
    nawet pomiędzy LL a inną apką, szczególnie w skrajnych wskazaniach.
    Diabox ma również możliwość kalibracji, czego czasem używam i pomaga
    jeśli dany sensor ma takie "rozjazdy". Podstawą dla mnie jest właśnie LL
    i jego wskazania.

    > Glukometr pokazuje glikemię ze krwi, a sensor z płynu śródtkankowego. W
    > przypadku gwałtownych zmian, sensor może pokazywać z opóźnieniem ok. 15
    > minut, albowiem tyle może zająć transport z naczyń krwionośnych. Kiedy
    > glikemia jest wyrównana, to wyniki będą identyczne na wszystkich
    > urządzeniach i programach.

    To wyżej napisałem ale chodziło mi głównie o to, co zawarłem wcześniej,
    jeśli chodzi o apki.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 32. Data: 2023-07-29 18:13:32
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 29 lip 2023 o 17:53, Akarm pisze:

> [...]
    > Diabox
    > xDrip+
    > I wszystkie pokazują to samo. Inaczej te sensory nie miałyby sensu.

    :)

    Może są też na PeCeta -- pod Linuksa czy Widowsa?

> [...]
    > minut, albowiem tyle może zająć transport z naczyń krwionośnych. Kiedy
    > glikemia jest wyrównana, to wyniki będą identyczne na wszystkich

    Po co wówczas ciągły pomiar? ;) Raz [na rok?] zmierzysz -- i ósz. ;)

    -=-

    Jakie są odchyłki tych sensorów -- pomijając oczywiście ww. opóźnienia...

    Jak się mają takie wyniki do wyników cudownych zegarków -- zachwalanych
    jako zdatne do mierzenia poziomu cukru we krwi...

    -=-

    Libre 2 zapisują w sobie wyniki z 8 godzin czy z dłuższego czas też?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 33. Data: 2023-07-29 19:37:13
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Nie zgodzę się, bo to sprawdziłem. Różnią się algorytmem i są "rozjazdy"
    > nawet pomiędzy LL a inną apką, szczególnie w skrajnych wskazaniach.

    Ja, co prawda, sensorów używam zaledwie pół roku, czyli dopiero po
    wprowadzeniu częściowej refundacji dla dorosłych, ale trzy aplikacje u
    mnie pokazują dokładnie to samo praktycznie od początku. Zarówno
    LibreLink, Juggluco jak i xDrip+. W xDrip+ kiedyś miałem rozjazdy, bo
    wpadłem na idiotyczny pomysł, żeby tę aplikację skalibrować według
    wskazań glukometru. :D

    > To wyżej napisałem ale chodziło mi głównie o to, co zawarłem wcześniej,
    > jeśli chodzi o apki.

    Nie ma możliwości, żeby aplikacje obsługujące ten sam sensor, same z
    siebie pokazywały różnie. Jeśli tak się dzieje, to wyłącznie z winy
    użytkownika. U mnie teraz, żeby nie wiem kiedy sprawdzić, to trzy
    aplikacje będą pokazywały zawsze to samo.

    --
    -
    Akarm

  • 34. Data: 2023-07-29 20:24:43
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.07.2023 o 19:37, Akarm pisze:

> [...]
    > użytkownika. U mnie teraz, żeby nie wiem kiedy sprawdzić, to trzy
    > aplikacje będą pokazywały zawsze to samo.

    Absolutnie się mylisz ponieważ osobiście to sprawdziłem. Podstawową
    wiedzą jest, "po co jest kalibracja" w apkach trzecich a nie ma jej w LL.

    W przypadku różnic, można skalibrować aplikację ale musi być zatem
    źródło do którego kalibrujemy i w tym przypadku jest to LL, ponieważ nie
    można kalibrować "od czapy" ani do wskazań glukometru :]

    Jeśli skalibrujemy aplikację w porównaniu do LL to nadal są rozbieżności
    ale niewielkie. Przykładowo, przed kalibracją pomiar NFC wskazuje:

    LL 70=50 na innej apce
    LL 100=100 na innej apce
    LL 150=170 na innej apce
    LL 200=250 na innej apce

    Czyli takie różnice jak wyżej, po skalibrowaniu mogą wystąpić różnice o
    10 i występują nawet pomiędzy apkami po skalibrowaniu.

    Każda z w/w innych aplikacji wskazuje różnie, _zawsze_ przed kalibracją.

    Sama kalibracja jest jednak czasochłonna i można się posiłkować LL celem
    wyciągnięcia błędu i używania innej apki bez kalibracji ale LL jest
    tutaj podstawą.

    Każde nowe wkłucie sensora wymaga kalibracji.

    LL nie wymaga kalibracji a nawet jej nie posiada.

    Wracając jeszcze do tego co napisałeś o Juggluco to wskaż w którym
    miejscu można aktywować nowy sensor. Nie spotkałem się w żadnej z apek
    oprócz LL, żeby aktywowała sensor a co za tym idzie, trzeba mieć
    LL+smartfon celem używania Libre.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 35. Data: 2023-07-29 23:13:47
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 29 lip 2023 o 19:59, Eneuel pisze:

    > Różne apki pokazują te dane satelity -- czerpiąc widzę z tego
    > samego źródła... ;)

    Pamiętam, że poprawiłem na:

    + Różne apki pokazują te same satelity -- czerpiąc widzę z tego
    > samego źródła... ;)

    Jednak autopoprawcza ;) mania postnego programu pokonała mnie...

    > Może jednak ktoś już napisał programy pod Linuksa czy Win? --
    > czytające wiadome sensory via BT... Może udostępnił? Może choćby
    > jest dostępna dokumentacja od te sensory -- dającą możliwość
    + jest dostępna dokumentacja od tego sensora -- dającą możliwość

    > czytania czymkolwiek...

    Choćby telewizorem ;) z wpiętym donglem BT...

    > Na dobrą sprawę można by to czytać zwykłą komórką ze stosowną
    > wersją BT i miejscem na stosowną apkę. Przynajmniej alarmy!

    Alarmy i ostatni wynik.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel$gmail.com '.O_'

  • 36. Data: 2023-07-30 00:22:49
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 28 lip 2023 o 20:58, Akarm pisze:

    > Wystarczy zegarek z WearOS, żeby na nim zainstalować Juggluco.
    > I masz CGM w zegarku, nie musisz nosić przy sobie smartfonu.

    Z oficjalnego PDFa:

    Smartwatch devices that support notification mirroring
    (when phone is nearby)

    APP/PLATFORM | DEVICE | OS
    ===========
    FreeStyle LibreLink | Apple Watch Series 7 | WatchOS 8.3
    (version 2.5.3) |------------------------+-----------------
    iOS 15.2.1 | Fitbit Versa 3 | Fitbit OS 5.3
    ===========
    FreeStyle LibreLink | Fitbit Versa 3 | Fitbit OS 5.3
    (version 2.5.3) |------------------------+-----------------
    Android 11 | Samsung Galaxy Watch 4 | Wear OS 3
    ===========

    Tedy i oficjalnie FreeStyleLibre współpracuje ze smartwatchami.
    Na ile jednak ta współpraca jest wartEściowa -- nie wiem.

    -=-

    Zegareczek właśnie obwieścił mi o złapaniu pozycji na 4 krechy!
    Jestem ;) na wysokości 187 metrów; N53°6'59" E23°8'32"; 991 hPa.
    W istocie to 144 m + wysokość 4 piętra + wysokość łóżka.

    Wyłączyłem w telefonie BT -- obaczę, co teraz będzie...

    Dunaj już nadaje morsem... XXI wiek...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel$gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2023-08-05 00:53:38
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Absolutnie się mylisz ponieważ osobiście to sprawdziłem. Podstawową
    > wiedzą jest, "po co jest kalibracja" w apkach trzecich a nie ma jej w LL.

    Podstawową wiedzą jest instrukcja obsługi. :D
    Ja akurat mam o programach cukrzycowych wiedzę wykraczającą daleko poza
    podstawową, co zresztą wykorzystują moje diabetolożki.

> [...]
    >
    > Jeśli skalibrujemy aplikację w porównaniu do LL to nadal są rozbieżności
    > ale niewielkie. Przykładowo, przed kalibracją pomiar NFC wskazuje:

    Gdzie w tym zestawieniu widzisz jakieś różnice? :D

    > Czyli takie różnice jak wyżej, po skalibrowaniu mogą wystąpić różnice o
    > 10 i występują nawet pomiędzy apkami po skalibrowaniu.
    >
    > Każda z w/w innych aplikacji wskazuje różnie, _zawsze_ przed kalibracją.

    Nie, te aplikacje nie pokazują różnie, pokazują to samo!

    > Sama kalibracja jest jednak czasochłonna i można się posiłkować LL celem
    > wyciągnięcia błędu i używania innej apki bez kalibracji ale LL jest
    > tutaj podstawą.

    Nie rozśmieszaj mnie, która kalibracja jest czasochłonna? :D
    Piszesz tak, jakbym ja nie znał doskonale zarówno programów na Androida,
    jak i glukometrów różnych.

    > Każde nowe wkłucie sensora wymaga kalibracji.
    >
    > LL nie wymaga kalibracji a nawet jej nie posiada.

    Wyobraź sobie, że ja nie kalibruję żadnych aplikacji. Wszystkie trzy
    pracują u mnie na swoich ustawieniach.
    Możesz sobie obejrzeć, zrzuciłem porównanie trzech aplikacji i dwóch
    glukometrów:
    https://www.fotosik.pl/u/akarm/album/2567369

    > Wracając jeszcze do tego co napisałeś o Juggluco to wskaż w którym
    > miejscu można aktywować nowy sensor.

    Sensor na ogół aktywuje się w tym miejscu, w którym ten sensor się
    znajduje. Na przykład ja aktywuję głównie na ramieniu, czasem na piersi
    lub udzie.

    > Nie spotkałem się w żadnej z apek
    > oprócz LL, żeby aktywowała sensor a co za tym idzie, trzeba mieć
    > LL+smartfon celem używania Libre.

    Juggluco aktywuje sensor identycznie, jak LibreLink.

    --
    -
    Akarm

  • 38. Data: 2023-08-05 01:10:02
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > nie
    > można kalibrować "od czapy" ani do wskazań glukometru :]

    :D
    Zanim się coś palnie, wypadałoby cokolwiek wiedzieć.
    Jeśli ktoś koniecznie pragnie (nie wiadomo po co?) kalibrować, to
    kalibruje się wyłącznie na podstawie wskazań glukometru.

    Ja nie kalibruję w ogóle. Kilka miesięcy temu zachciało mi się
    sprawdzić, jak to będzie wyglądało. Po prostu musiałem się zapoznać z
    możliwościami i efektami.
    I wystarczy.

    --
    -
    Akarm

  • 39. Data: 2023-08-05 22:00:56
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.08.2023 o 00:53, Akarm pisze:
    [...]
    > Gdzie w tym zestawieniu widzisz jakieś różnice? :D

    Hmm, jeśli LL wskaże 50 lub niżej z NFC (gdzie wiele osób nie skanuje) a
    inny program z CGM pokaże 70 lub więcej to nie widzisz zagrożenia
    hipoglikemii w cukrzycy typ1?

    > Nie, te aplikacje nie pokazują różnie, pokazują to samo!

    Może u Ciebie. U mnie nie. Różnice są czasem 40% i to też nie jest
    wymierne i zależy jaki algorytm jest wybrany do pomiaru.

    > Nie rozśmieszaj mnie, która kalibracja jest czasochłonna? :D
    > Piszesz tak, jakbym ja nie znał doskonale zarówno programów na Androida,
    > jak i glukometrów różnych.

    Choćby w Diabox.

> [...]
    > pracują u mnie na swoich ustawieniach.
    > Możesz sobie obejrzeć, zrzuciłem porównanie trzech aplikacji i dwóch

    No to masz fajnie. Mi się nie chce wrzucać pomiarów ale są różne. Gdyby
    tak nie było, to bym o tym nie pisał.

    > Juggluco aktywuje sensor identycznie, jak LibreLink.

    Moja żona nie używa co prawda JG ale w innych apkach nie ma aktywacji,
    nawet przez NFC. Aktywuje tylko LL przez NFC.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 40. Data: 2023-08-06 11:23:06
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Hmm, jeśli LL wskaże 50 lub niżej z NFC (gdzie wiele osób nie skanuje) a
    > inny program z CGM pokaże 70 lub więcej to nie widzisz zagrożenia
    > hipoglikemii w cukrzycy typ1?

    Zarówno 70 mg/dl jak i 50 mg/dl to hipoglikemia. I to, i to jest
    wartością taką samą, różnicy żadnej nie ma. Podobnie będzie przy badaniu
    krwi w laboratorium, nawet tej samej próbki.
    Należy reagować z wyprzedzeniem, od tego są alarmy powiadamiające o
    zagrożeniach. Poza tym należy zwracać uwagę na strzałki trendu, żeby
    wiedzieć odpowiednio wcześniej, co się będzie działo.
    Kilkadziesiąt lat z CT1 i nie mam nawet najmniejszych zmian w dnie oka.
    Co nieco o cukrzycy wiem.

    > Może u Ciebie. U mnie nie. Różnice są czasem 40% i to też nie jest
    > wymierne i zależy jaki algorytm jest wybrany do pomiaru.

    U każdego działa tak samo. Tak samo przebiega pomiar, tak samo idą
    wyliczenia. Wszystkie aplikacje prezentujące glikemię, otrzymujące i
    obrabiające te same dane, z tego samego źródła, muszą wyświetlać to samo.
    Nie wiem tylko, jak to wygląda z iOS, bo interesuje mnie wyłącznie
    system "nie dla Amerykanów". Ale i Shuggah podobno wskazuje to samo.

    > No to masz fajnie. Mi się nie chce wrzucać pomiarów ale są różne. Gdyby
    > tak nie było, to bym o tym nie pisał.

    Powtórzę to, o czym wcześniej pisałem: wskazania mogą być różne
    wyłącznie wskutek działań użytkownika. Jeśli użytkownik nie ingeruje,
    wszystkie informacje będą takie same w każdej aplikacji.

    > Moja żona nie używa co prawda JG ale w innych apkach nie ma aktywacji,
    > nawet przez NFC. Aktywuje tylko LL przez NFC.

    Nie "nawet przez NFC", albowiem aktywacja jest możliwa _wyłącznie_ przez
    NFC. W Juggluco tak samo, jak w LibreLink.

    --
    -
    Akarm