  • Data: 2020-11-11 02:23:25
    Temat: Re: Funkcja TRIM dla dysków SSD, a win XP
    Od: pioruns <w...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/11/2020 17:40, Krystek wrote:

    > I pewnie dobrze by było zrobić zapas wielkości 20% dostępnej do zapisu
    > powierzchni? Jako, że dyski po przekroczeniu 80% pojemności potrafią
    > mocno zwolnić.

    Im wiecej wolnego, tym lepiej. Na serwerku mam dwa Corsarze MX 250GB.
    Nie potrzebuje robic zadnego overprovisioningu pusta partycja, bo mam w
    harmonogramie manualny TRIM calej wolnej powierzchni, wykonywany co 2
    tygodnie, automatyczny TRIM w fstab wylaczylem, i wszystko pod kontrola.
    Mam zajete 7.2GB na partycji /, wolnego zostalo 210GB (tyle zajmuje
    Debian bez /home i /var :D). Dyski pokazuja 3% i 4% zuzycia komorek w SMART.

    --
    pozdrawiam, pioruns