    From: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Gdzie trzymać mocny magnes (neodymowy)?
    Date: Tue, 24 Feb 2009 00:07:19 +0100

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 10:21:21 +0100, Kucing napisał(a):

    > Drodzy grupowicze mam bardzo praktyczne pytanie - mam nadzieję, że nie
    > NTG. Dość przypadkiem stałem się posiadaczem dużego (średnica 20 cm!!!)
    > i mocnego magnesu neodymowego. Niestety trudno się z nim poruszać, bo
    > można dosłownie się przykleić do kaloryfera, klamki a nawet rury :) I
    Hmm a po co ty taki nosisz w kieszeniach? Magnetyzer na klejnoty? :)

    > pytanie: czy są jakieś "specjalistyczne" pojemniki do przechowywania
    > mocnych magnesów? Rozumiem przez to pojemnik, który "wytłumia" (izoluje,
    > ekranuje - jak to nazwać?) właściwości przyciągające magnesu?
    Ppakuj w gruba warstwe niemagnetyczna. Bedzie tylko slabo przyciagal
    wtedy, bo duza reluktancja.

    Co to zamykana w ekranie ferromagnetycznym czy skladania z innym magnesem
    - odradzam. W koncowej fazie sila z jaka sie przyciagna te materialy
    przekroczy kilkaset kG dla tak duzego magnesu. Wystarczy, zeby zmiazdzyc
    palec albo odszczypnac kawalek skory, no i slabo widze potem rozdzielenie
    tego.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski