    From: "tornad" <t...@v...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Gdzie trzymać mocny magnes (neodymowy)?
    Date: Tue, 24 Feb 2009 17:44:29 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Dobrze piszesz. Ewentualnie jesli magnes jeden to zastapic drugi
    > zelaznym klockiem/krazkiem/kawalkami blach.

    > Ale to mnie troche dziwi. Srednie trudno oderwac od blachy.
    > Jakas gumowa przekladka by sie przydala - i oderwac bedzie latwiej, i
    > udar przy skladaniu mniejszy.
    >
    > J.

    Dzieki za uznanie:)
    Co prawda moje magnesy przy tym 20 cm wygladaly jak krasnoludki, mialy tylko
    po okolo 8 cm srednicy a klopotow mi przysporzyly. Te blachy mialem cienkie 2
    mm grubosci i dlatego latwo bylo jedna po drugiej kolejno odspajac, ale tez
    dawaly w tylek.
    Takiego fi 20 cm w rece nie mialem ale wyobrazam sobie, ze mozna nim latwo
    sobie palce czy co tam jeszcze poucinac, z neodymami nie ma zartow.
    Najlepsze bylo, jak wysiadalem z samochodu majac go w kieszeni spodni;
    przywalil w karoserie z hukiem, obil lakier, ale to nic - mie dosc, ze portki
    mi przecial, to w zaden sposob od tej blachy odciagnac sie nie dal. Dopiero
    kolega, silny w recach, dlugo mi tam kolo krocza majstrowal wzbudzajac
    uzasadnione zainteresowanie przechodniow, by w koncu go odspoic.
    No i drobiazg, moja karta bankowa, ktora mialem w tylnej kieszeni calkowicie
    zglupiala...
    Pzdr.