    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "Głupi" telefon obsługujący współczesne sieci
    Date: Tue, 13 Sep 2022 06:36:15 +0200

    > Podsumowując, najważniejsze wymagania to:
    > - Prosty telefon do dzwonienia i wysyłania SMS-ów.
    > - Możliwość pracy ze współczesnymi sieciami.
    > - Aparat się przyda, ale nie jest wymagany. Jeśli jednak już jest, to
    > nich już oferuje w miarę współczesną jakość zdjęć.
    > - Solidna obudowa.
    > - Stabilne oprogramowanie.
    > - Jak najmniej "wodotrysków" i domyślnie włączonych opcji
    > internetowych/społecznościowych.

    może telefon "stacjonarny GSM". Coś takiego :

    https://allegro.pl/oferta/stacjonarny-biurkowy-telef
    on-gsm-sim-huawei-10118462857

    niektóre ( nie wiem czy akurat ten ) mają dodatkowe klawisze, pod które
    można podpiąć stałe numery do dzieci czy lekarza ( i nawet mają miejsce
    na obrazek, żeby tego nie potrzeba było opisywać).

    Sam chyba kupię taki dla rodziców 80+. Co prawda oboje mają telefony
    dotąd, ale ojciec źle słyszy i ciężko się z nim dogadać przez telegon
    nawet jak używa aparatu słuchowego, matce coraz trudniej opanować
    "przewijania" ekranu itp.

    Jeśli nie muszą z telefonem wychodzić z domu, to może być optymalne
    rozwiązanie.