  • Data: 2021-09-24 09:17:33
    Temat: Re: Gniazdo siłowe natynkowe żeńskie 5P
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .09.2021 o 08:06 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Mam do garażu doprowadzony przewód YDY 5x4, wpięty jest w trójfazowy
    > bezpiecznik na 16A. Mam też gniazdo siłowe natynkowe do założenia, ale
    > gniazdo ma oznaczenie 32A.
    >
    > Czy gniazda 32A i 16A są uniwersalne pod względem rozmiaru
    > gniazda/wtyczki czy muszę kupić gniazdo 16A żeby potem nie być
    > zaskoczonym jeżeli kiedyś kupiłbym jakieś elektronarzędzia na siłę?

    Gniazdo/wtyczka 32A jest fizycznie większa od 16A.
    W praktyce jeszcze mi się nie zdarzyło (poza budową) abym gdzieś
    potrzebował gniazdo 32A. Wszystkie piły/rębaki/strugarki 3f do zastosowań
    "domowych" mają wtyczki 16A. Jedyne urządzenie jakie miałem wpięte w
    gniazdo 32A to był miksokret (betoniarka to podawania suchej zaprawy na
    posadzki).

    TG