  • Data: 2022-06-28 16:50:29
    Temat: Re: HDD -- błąd
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    <a...@p...com> 9...@4...com

    > W innym poście podałem lekarstwo min na literki dysków, ale chyba nie czytałeś:

    Jeśli dobrze kojarzę -- czytałem, ale rzeczywistość nie jest aż tak prosta. :)
    Czasami warto świadomie wywalać ręcznie to i owo... Choćby po to, by zrozumieć
    problem?... Chyba tylko po to, by zrozumieć problem, bo po co komu dziś WXP?

    Nadto te literki nie są aż tak straszne, ale są dziwne.

    Jak już pisałem -- partycja może być pozbawiona wszelkich trzymaków,
    lecz nie puszcza...

    Jako że 64W10 jest łatwiejszy pod tym względem, nazwałem literaturę WXP
    drogą przez mękę, ale bez przesady -- nie jest to aż tak strasznie... ;)

    > https://www.uwe-sieber.de/drivetools_e.html#drivecle
    anup
    > http://www.uwe-sieber.de/misc_tool_e.html#deviceclea
    nup
    > https://www.uwe-sieber.de/usbdriveinfo_e.html
    > https://www.cherubicsoft.com/en/projects/usboblivion
    /

    Jakiejkolwiek metody użyjesz -- stracisz czas. :)
    Trzeba wybrać metodę najszybszą, ale zarazem skuteczną. :)

    Bywa, że WXP nie chce puścić zupełni nowej partycji -- wówczas
    na nic kasowanie przeszłości...

    Automaty czasami są dobre, ale niekoniecznie zawsze.
    Trochę jak z OE -- były automaty kopiujące OE na inny
    Win, ale zdecydowanie lepsze były ręczne robótki...

    -=-

    Czasami warto rzucić okiem do rejestru -- bo
    na pierwszy rzut oka widać jakiś poważny błąd...
    Zanim automagia wykryje ów błąd -- można stracić sporo czasu...

    Bywa, że nie wykryje, choć jest aż zbyt rażący!

    > A jak ktoś chce poczyścić system z różnych, najczęściej nikomu nie
    > potrzebnych śladów(przykładowo śladów z $MFT czy $USN, $LOGFILE i
    > logów windowsa), ponadto program potrafi wykonać TRIM na całej
    > partycji rezydującej na dysku SSD (konieczny W7 i nowsze, W10 ma
    > funkcję optymalizacji dysku czyli retrim):
    > https://privazer.com/pl/download.php

    TRIM niemal wszystko potrafi -- to raczej tylko ko_menda. Czyszczenie
    MFT itp. też wiele programów oferuje przy okazji innych czynności,
    choćby sprawdzania czy defragmentowania...

    -=-

    Można pozmieniać wszystko ręcznie, powywalać wpisy w rejestrze,
    zmienić sygnaturę, nawet wywalić partycję i wgrać, a nawet utworzyć
    w jej miejsce nową, kasując tym samym powrót do przeszłości, ale WXP
    jednak jakoś uchwyci ;) się czegoś via coś, choć nie musi!!! (choć
    bez tej partycji pracuje poprawnie i nie zgłasza niedostatku!)

    Jakby pamiętał, że to ostatnia partycja na tym dysku... ;)

    Gdy jej nie ma -- godzinami OK, ale gdy jest choć na chwilę -- chwyta
    ją a próba siłowego :) oderwania niemal na pewno wywróci system...

    Przykładowo:
    - 4 kopie tego samego WXP
    - 3 kopie WXP nie wykazują agresji ;)
    - 1 kopia WXP pracuje bezproblemowo do czasu podczepienia ostatniej
    partycji któregoś z dysków, na której jest kopia karty pamięci ze
    smartfonu z Androidem, więc WXP nie znajdzie tam niczego ciekawego...
    (kopia karty pamięci, ale nie exFAT a NTFS, bo exFAT nie widziałem
    pod WXP i raczej nie obrabiają jej partycjonery, których używam)

    wystarczy tę partycję podczepić a znajdzie się masa odwołań do niej...

    nagle i niespodziewanie ;) grafika (Ati Radeon) łączy się via
    tę właśnie partycję, choć do tej pory pracowała bez tej partycji

    nie tylko grafika tak czyni... ale tylko z tą partycją

    tylko z tą jedną, jedyną kopią WXP (z czterech) jest problem,
    choć wszystkie są kopiami tej samej, z innego HDD, która nie
    wykazywała podobnej agresji

    można wywalić partycję z kopią karty pamięci i wgrać w jej miejsce
    coś innego, ale efekt ten sam... :) próbowałem różnych metod... :)

    inna kopia tejże karty pamięci nie jest tak smacznym kąskiem, więc
    zdecydowanie (dwa argumenty) nie o zawartość chwytanej partycji chodzi...

    Ostatecznie można wywalić tę łapczywą kopię WXP i w jej miejsce
    wgrać inną (jedną z 3 pozostałych) by mieć spokój?... Raczej tak...

    Ale chcę zrozumieć, dlaczego WXP tak łapczywie rzuca się na tę akurat partycję...

    -=-

    Kopiowanie 64W10 jest proste -- po prostu trzeba skopiować i zmodyfikować wpisy
    BCD... I ósz...

    --