eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaHamowanie- poślizg › Re: Hamowanie- po?lizg
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.neostrada.pl!nemesis.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.ne
    ostrada.pl!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Hamowanie- po?lizg
    Date: Sat, 18 Jul 2009 14:34:10 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 30
    Message-ID: <h3sg2l$f2i$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <h3rtc3$r2m$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h3rvdf$okg$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <u...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: avz60.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1247921045 15442 83.27.59.60 (18 Jul 2009 12:44:05
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 18 Jul 2009 12:44:05 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.22 (Windows/20090605)
    In-Reply-To: <u...@4...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:24740
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F. pisze:
    > On Sat, 18 Jul 2009 09:49:50 +0200, Tomasz Pyra wrote:
    >> Co do samego tarcia, to wiele zależy od nawierzchni.
    >> Na suchym, przyczepnym asfalcie/betonie lepsza jest przyczepność
    >> dynamiczna (widać jak startują ścigający się na 1/4 mili)
    >
    > A nie ma tak jakis innych numerow ?
    > Oni tam maja ponad 3g ..

    W top-fuel to może i cuda się dzieją, bo tam im się nawet średnica koła
    powiększa przy ruszaniu ;)

    Ale są też wyścigi samochodów bardziej zbliżonych do seryjnych i tam też
    strzelają ze sprzęgła przy wysokich obrotach, nawet mając nadmiar mocy.

    >> A jak w samochodzie ma się ABS to żeby najszybciej się zatrzymać trzeba
    >> cisnąć pedał hamulca z całej siły i dzięki temu każdy kto pierwszy raz w
    >> życiu siedzi w samochodzie jest w stanie zatrzymać go z porównywalną
    >> skutecznością co sportowi kierowcy używający wymyślnych technik.
    >
    > Dosc istotne ze dzieki temu elektronika moze w kazdym kole ustawic
    > odpowiednia sile. Jak sie za slabo wcisnie, to jedno kolo moze byc na
    > granicy, ale reszta ciagle ponizej.

    ABS zyskuje też tym, że można bez strachu depnąć od razu z całej siły i
    dzięki temu szybciej zaczyna się skuteczne hamowanie.
    Tylko z kolei jak jacyś magicy policzyli, 80% kierowców czując działanie
    ABS odpuszcza hamulec i hamują delikatnie (jedni błędnie twierdzą że
    samochód wtedy lepiej hamuje, a inni po prostu boją się drżącego pedału
    i sądzą że to awaria hamulców).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: