-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.91.230.58.69!n
ot-for-mail
From: viktorius <v...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Hybryda zonk
Date: Thu, 3 Oct 2019 13:05:53 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <qn4kmf$tn6$1$viktoriu@news.chmurka.net>
References: <5d9371a8$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
<qn1koo$d1s$1$viktoriu@news.chmurka.net>
<5d95139a$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 91.230.58.69
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 3 Oct 2019 11:05:51 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="viktoriu";
posting-host="91.230.58.69"; logging-data="30438";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.9.0
In-Reply-To: <5d95139a$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2663272
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-10-02 o 23:16, Marcin N pisze:
> W dniu 2019-10-02 o 09:48, viktorius pisze:
>> Silnik 1.8 Toyoty pracuje w cyklu Atkinsona, nie Otto. Taki silnik
>> jest słabszy, ale efektywniejszy w zakresie średnich obrotów, czyli w
>> których silnik pracuje większość czasu (szczególnie przy przekładni
>> CVT) Dlatego nie pali tyle co 1,8, tylko mniej, bo efektywniej
>> obchodzi się z podanym paliwem.
>
> Wszystko pięknie, ale muszę interweniować, skoro dwudziesty raz w tym
> wątku pada stwierdzenie 'skrzynia CVT'.
>
> Hybrydy Toyoty nie mają CTV, mają coś, co nazwali e-CVT i jest perełką
> inżynierii. To przekładnia planetarna ze wszystkimi elementami
> mechanicznymi zamontowanymi na stałe (nic tu się nie zmienia w czasie)
> sterowana silnikiem elektrycznym.
>
> Radzę poszukać na Youtubie, jak to działa - bo naprawdę jest to
> niezwykle eleganckie rozwiązanie. Przy tym kultura jazdy - znakomita.
>
> I ciekawa rzecz: zmiana kierunku jazdy to tylko zmiana polaryzacji w
> silniku, nic się nie musi przełączać mechanicznie. Uczucie niezwykłe,
> gdy samochód OD RAZU może jechać do tyłu po zatrzymaniu.
>
CVT - Continously Variable Transmission
Jak dla mnie to uległeś marketingowi, bo to cały czas skrzynia biegów ze
zmiennymi przełożeniami i całkowicie wpisuje się w ten opis.
Od "tradycyjnych" CVT różni ją to, że nie ma paska/łańcucha, tylko
przekładnie planetarne, dodatkowo nie ze stałym punktem podparcia
satelitów, tylko zmiennym i to jest cała zagadka zmiany przełożeń.
Nazwali e-CVT żeby ładnie wyglądało, że się z czymś wybili, czymś
innowacyjnym, przekładnią planetarną, która ma 2000 lat :P
> Ponadto konstrukcja hybrydowa jest znacznie prostsza i przez to mniej
> awaryjna ok klasycznej spalinowej.
>
Silnik spalinowy ma, ze zmiennymi fazami jest co się zepsuć, w normalnym
samochodzie tez to jest, skomplikowanie to samo.
Skrzynię biegów ma, dodatkowo z silnikami elektrycznymi w środku,
skomplikowanie konstrukcji przez to większe, choć bez mogących się zużyć
synchronizatorów, wychodzi na remis.
Akumulatory, ich układ ładowania - dodatkowy układ, którego nie ma
normalnym samochodzie, skomplikowanie większe.
Reszta z grubsza to samo, hamulce, klima, szyby elektryczne,
lampyskomplikowanie to samo.
W czym więc hybryda jest prostsza?
Rozwiązanie jak w lokomotywach czyli silnik spalinowy sprzężony z
prądnicą i silniki elektryczne w kołach napędowych - to jest prosta
konstrukcja, bo eliminuje mechaniczne połączenie silnika spalinowego z
kołami.
> Ja jestem zakochany. Każdy mój następny samochód będzie hybrydą.
>
I bardzo dobrze, rozumiemy, wspieramy ;)
--
viktorius
Następne wpisy z tego wątku
- 03.10.19 13:27 Michal Jankowski
- 03.10.19 13:47 RadoslawF
- 03.10.19 13:58 Shrek
- 03.10.19 15:00 viktorius
- 03.10.19 15:02 Myjk
- 03.10.19 15:12 Myjk
- 03.10.19 16:41 Shrek
- 03.10.19 16:41 Shrek
- 03.10.19 17:01 viktorius
- 03.10.19 17:00 J.F.
- 03.10.19 17:04 J.F.
- 03.10.19 17:08 J.F.
- 03.10.19 17:20 J.F.
- 03.10.19 17:28 Cavallino
- 03.10.19 17:31 Michal Jankowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- otwarcie drugiej obwodnicy Trójmiasta
- Prezent dla kierowców od prezydenta Nawrockiego
- czy wiedziałeś że?
- Unijne KOOOORWY mówią że WYCOFUJĄ się z zakazu rejestracji elektryków
- Produkcja energii w elektrowniach atomowych
- Nie widzieć gdzie się jedzie
- Złomnik się SPRZEDAŁ Kanałowi ZERO
- I lewacka ideologia poszła się JEBAĆ
- Dla UTRWALENIA: jak działają "EKO" ZBRODNIARZE
- Emisyjność BEV
- Modulacja FM
- Chińczycy już ZAREAGOWALI!!!! Klamki zewnętrzne w samochodzie MAJĄ BYĆ KLAMKAMI
- Giełdy samochodowe
- #Motodziennik 358 - Czy ELEKTRYKI są jak AZBEST? Wyniki badań
- Dieta dla prątkowców
Najnowsze wątki
- 2025-12-24 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-12-24 otwarcie drugiej obwodnicy Trójmiasta
- 2025-12-24 Tfu! Przeklety prostokąt (czyli UPS i "sinus modyfikowany")
- 2025-12-23 Prezent dla kierowców od prezydenta Nawrockiego
- 2025-12-23 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-12-23 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-12-22 czy wiedziałeś że?
- 2025-12-22 Unijne KOOOORWY mówią że WYCOFUJĄ się z zakazu rejestracji elektryków
- 2025-12-22 Białystok => ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce Consultant <=
- 2025-12-22 Lublin => Project Manager <=
- 2025-12-22 Warszawa => Project Manager (AI and innovation) <=
- 2025-12-22 TVN oczekuje: Za Ziobrem BĘDZIE czerwona nota Interpolu! Czy może Interpol da drugi raz (w) dupę? ;-)
- 2025-12-21 Norweski przepis na pozbywanie się uchodźców odwiedzających kraj z którego "uciekli"
- 2025-12-21 UE bierze kredyt na 90GEUR, by przedłużyć wojnę na Ukrainie, w tym Polska 4-5%, czyli od 3,6 do 4,5GEUR
- 2025-12-21 Produkcja energii w elektrowniach atomowych




7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem