    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Idiotyczny standard gniazdka 230V
    <rgf6hg$724p$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <rgfa79$792m$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    Date: Thu, 6 Aug 2020 00:25:33 +0200

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Ależ niech sobie będzie: podłączamy na trwale w puszce, jak np. płytę
    > indukcyjną. Do czego w kotle służy wtyczka?

    Trwałe podłączenie w puszce jest jedną z możliwości podłączenia, jaką
    widziałem w instrukcji obsługi. Wtyczka może ewentualnie służyć do
    zalecania, by ją wyciągnąć przed burzą. I zmniejszyć odpowiedzialność
    producenta za ewentualne straty.

    > Pominę już taki drobiazg, że w państwach cywilizowanych wymagane
    > położenie fazy jest dokładnie odwrotne do zaleceń mędrców z SEP.

    Z tym SEP-em to udokumentowany fakt, czy jakieś pomówienia? Bo coś
    mi się jednak wydaje, że to tylko ludowy przesąd wyznawany przez
    wioskowych prądziarzy. Zresztą rzecz mnie zaintrygowała na tyle
    (a wcześniej rozśmieszyła), że sprawdziłem jak to jest u nas we
    firmie. Ze standardowym kablem zero mam na niebieskim. Zatem
    gniazda muszą być być montowane a la francaise. Z tym że u nas to
    wszystko musi mieć jakieś kwity na ISO-ileśtam, szmery, bajery,
    byle kto przy sprzętach robić nie może. Gniazd podwójnych nie mamy.

    --
    Jarek