  • Data: 2020-08-06 07:41:59
    Temat: Re: Idiotyczny standard gniazdka 230V
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bardzo ładny argument, ale paskudna rzeczywistość jest taka, że wiele
    > lampek nabiurkowych ma wtyczki bez PE, więc zdefiniowanie położenia
    > fazy w gniazdku nic nie da. Dopiero rozwiązanie radykalne, które łamie
    > symetrię wtyczki coś tu zmieni.

    Tyle, że lampa biurkowa ma II klasę ochronności, a wszystkie urządzenia,
    które wymagają określonego podłączenia fazy są produkowane w I klasie
    ochronności.

    > No ale po co temu kotłu wtyczka? Zablindować ferszlus i nigdy nie
    > roztrajbowywać. Plus plomba serwisu na puszce jako element gwarancji.

    Kolejna bzdura, niepotrzebnie komplikująca życie.

    > I wykombinowali sobie dokładnie odwrotnie, jak ma cywilizacja.
    > Francuz ma fazę po prawej i Anglik ma po prawej, choć mają
    > wielowiekową tradycję nielubienia się i brak zgody tutaj świetnie by
    > się w to wpasowywał.

    No pacz pan, a co do wtyczek jakoś nie potrafią się dogadać, choć prawie
    cała Europa w tym także i Polska używa standardu francuskiego.

    > Nie, nie jestem zdziwiony, SEP to stan umysłu.

    Kolega to ma jakiekolwiek kwalifikacje z zakresu elektryki, że tak
    autorytatywnie ocenia?

    Zapewne kolega jest doktorem wydziału elektrycznego jakiejś
    politechniki, może w stopniu profesorskim, albo może chociaż kolega
    posiada takie papierowe książeczki z literkami E i D? :)