  • Data: 2020-08-06 22:56:40
    Temat: Re: Idiotyczny standard gniazdka 230V
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jak kiedyś mieli bolec na dole i odwrócili że u góry i zachowali układ połączeń to
    faza im się zrobiła po prawo jak się przodem do gniazdka stoi a po lewo jak tyłem.
    Przed odwróceniem mieli odwrotnie. Pewno dlatego nigdzie tego gdzie ma być faza nie
    unormowano bo to ma takie samo znaczenie co strona po której w kubku jest ucho.
    Chociaż słyszałem że gdzieś robią kubki dla mankutow. To ze standardem jest że nie ma
    znaczenia w której dziurce jest faza nie wyklucza szczególnych przypadków gdzie ma
    być po konkretnej stronie. Jakiś jonizacyjny czujnik płomienia noże nie działać jak
    faza będzie nie w tej dzurce co wymusza konstrukcja czujnika. Rozwój techniki
    spowodował że coraz więcej urządzeń nie musi mieć zerowania. W nich nawet jak jest
    wtyczka kątowa to ma w plastiku dwie dziury żeby dało się ją wsadzić w dowolny sposób
    do każdego gniazdka a nie tylko takiego bez bolca. O płaskich wtyczkach z litości nie
    wspomnę.