    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Idiotyczny standard gniazdka 230V
    Date: Fri, 07 Aug 2020 14:48:27 +0200
    <rgjeb5$1h4rq$1@portraits.wsisiz.edu.pl>

    On Fri, 7 Aug 2020 13:36:05 +0200, Piotr Wyderski
    > Ja rozumiem, że jest fala upałów, więc powoli. ALBO puszka, ALBO
    > zdolność do dostosowania się do położenia fazy wbudowana w
    > urządzenie
    > zasilane z gniazdka ALBO montaż przez autoryzowany serwis.

    Już było to ci tłumaczone, żeurządzenie wymagające fazy w konkretnym
    przewodzie wymaga uruchomienie przez specjalistę. Nie ma znaczenia
    czy puszka czy wtyczka, więc nie filozofuj.

    Przekaźnik to
> [...]
    > trzech
    > faz, ale nie wszystkie fazy muszą występować jednocześnie i nie
    > zakładam
    > żadnych relacji między nimi. Podłączenie 2xL1 + L2 też jest
    > zupełnie
    > poprawne. Pętle PLL sobie odkryją, co jest grane. Upalenie N też
    > nie
    > jest problemem, pojedzie i w trójkącie, i na dwóch fazach. Albo na
    > N i
    > jednej fazie. Dało się, wystarczyło pomyśleć. Więc przestańcie mi
    > wmawiać, że to jest problem dla konstruktora, bo to mi się kojarzy

    Tak oczywiście, tylko taki konstruktor wyleci na zbity pysk za
    projektowanie nieuzasadnione ekonomiczne względem konkurencyjnych
    urządzeń. Urzadzenie nie ma być mądre tylko ma zarabiać. Jeśli dałoby
    się sprzedać kocioł pusty w środku spełniający oczekiwania klienta,
    to byłby to najlepszy produkt w historii świata.

    Chłopie, myślisz że Amerykę odkryłeś?
    Np. z badań nad najbardziej wkurzającym aspektem rozwoju cywilizacji
    technicznej wynika, że obecnie na świecie najbardziej wqurwiające
    klientów urządzeń AGD jest brak podtrzymania zegarka w
    piekarnikach/kuchenkach. Przy każdym braku zasilania klient musi
    ustawiać czas. A wydawałoby by się, że jesteśmy na takim etapie
    rozwoju technicznego, że umieszczenie RTC z supercap by potrzymać
    zegar nie jest poza naszymi możliwościami. I co? I nic. Nie ma szans
    by producenci coś takiego dołożyli. I zdaje się nie istnieje ani
    jeden piekarnik/kuchenka z seryjnej produkcji (mam nadzieję ze się
    mylę) szanujących się marek by posiadał taką funkcję. Kiedyś na
    targach IFA zapytałem przedstawiciela Bosha o to, odpowiedział mi, że
    krąży taka legenda, że jakiś ich szef o to samo zapytany swierdził
    "po moim trupie".
    Więc ze swoimi pomysłami racjonalizatorskimi wiesz gdzie możesz się
    udać.

    --
    Marek