  • Data: 2005-03-18 15:50:52
    Temat: Re: Interia.pl chce ukraść moją domenę?
    Od: Wiesiek <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 18 Mar 2005 15:18:48 +0100, Arkadiusz Miskiewicz
    <a...@d...spam> wrote:

    >Nie widzę ibc.pl na liście partnerów NASK więc tak naprawdę obowiązek
    >wydania authinfo leży w gestii partnera NASK przez którego tej rejestracji
    >dokonali (zakładając, że to była domena *.pl).
    Byc moze to firma z "trzeciej" reki. Wiadomo ze niektorzy partnerzy
    NASK udostepniaja prawo rejestracji domeny innym ale jako firmie.
    Dzieki temu np ja moge rejestrowac sobie przez nich swoje domeny
    jako-ja. Tak robi np DomainMaker.

    Powstaje wiec ciekawa sprawa... jest sobie pacjent A ja mu rejestruje
    domene via DM i mu dziala. Pacjent jednak z jakiegos powodu robi mi qq
    i chce uciec. I ja nie chce mu podac authinfo. Pytanie: czy DM mu
    udzieli takiej informacji ???
    Zadalem to pytanie osobie ktora probowala mnie przekonac do uslug tego
    rejestratora. Uzyskalem odpowiedz ze tylko osoby ktore maja podpisana
    umowe z rejestratorem jaka prawo do uzyskiwania pomocy i porad
    technicznych. Zatem moj pacjent raczej by nie dostal haselka od DM.

    >Swoją drogą ciekawe kto z partnerów nask się uchował bez jakichś uchybień.
    >Jakiś czas temu np. Onet raczył dodać moje dane osobowe do bazy NASK
    >(tworząc nowy kontakt) ale już nie raczył odpisać na maila z prośbą o
    >informacje co moje dane u nich robią.
    Coz... przewaznie jest tak ze sie zbiera dane co celow markeringowych.
    Onet akurat to uwielbia robic. Z onetem jest jednak to, ze nieraz
    dziwnie rejestruje sie te domeny. Chodzi o nazwy we whois.
    Podajac dane jako na siebie (prywatnie) powinno sie ukazac przy
    domenie: (INDIVIDUAL)
    a w dalszej czesci: data restricted
    Tymczasem czesto sie zdzarza ze jednak dane sa widoczne.
    Kiedys to tak zauwazylem przypadkowo szukajac domeny jednej firmy.
    Pisalo ze prywatna i pelne dane rejestujacego byly ;-)

    --
    Wiesiek