  • 1. Data: 2023-05-13 23:18:44
    Temat: Internet Warszawa.
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    Potrzebuję internet, adres publiczny, bez telewizji, niedrogo, nie musi
    być szybki. Wrzucajcie propozycje, 20 Mb/s całkiem ok będzie.
    Orange był monter, w moim bloku tylko DSL (nie mają tu oferty
    światłowodu) wchodzi w grę i dużo roboty z prowadzeniem kabla z piwnicy.
    A DSL mało przyszłościowy. Natomiast jest kabel po kablówce już położony.
    Pomożecie?

    --
    Cezary Grądys<c...@w...onet.pl

  • 2. Data: 2023-05-13 23:43:21
    Temat: Re: Internet Warszawa.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 13 maja 2023 o 23:18:46 UTC+2 Czarek napisał(a):
> [...]
    > A DSL mało przyszłościowy. Natomiast jest kabel po kablówce już położony.

    To nikt inny nie ma "internetu" w tym bloku? Same babcie?
    No to dla jednego klienta kabla do bloku nie pociągną.

    W orange komórze można mieć publiczny stały IP, za bodaj 15zł/mc - choć pani
    kąsultantka w to nie wierzyła, że mi się uda - a sam wyklikałem w apce (abo firmowy).
    I działa mi na GSM 2G/EDGE(chyba), bo modem nie ma 4G, a wredna oranżada wyłączyła
    3G/HSPA.
    Oczywiście do 20Mbps sporo brakuje, nawet ssh widocznie laguje, ale daje się używać.

    Ew. sprawdź UPC, chyba nawet na stronie mają "tych klientów(bloki) obsługujemy".
    Bo Twój adres ze szklanej kuli mętny wyszedł ;>
    Na Ursynowie mamy w firmie ze stałym publicznym IP, działa na tyle dobrze że
    zrezygnowaliśmy z orange światłowód jako backupu (teraz backupem jest ww. GSM).

  • 3. Data: 2023-05-14 09:00:42
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    > To nikt inny nie ma "internetu" w tym bloku? Same babcie?
    > No to dla jednego klienta kabla do bloku nie pociągną.

    Blok duży (ok 100 mieszkań) UPC na pewno jest, ale z telewizją. Mam
    kaprys sam internet.
    Światłowodu chyba nie ma, bo orange nie ma i jakaś kablówka co pytałem
    też bez światłowodu. Jakbym chciał z telewizją, to nie ma problemu.

    --
    Cezary Grądys<c...@w...onet.pl

  • 4. Data: 2023-05-14 09:02:03
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    W dniu 14.05.2023 o 09:00, Czarek pisze:

> [...]
    > Światłowodu chyba nie ma, bo orange nie ma i jakaś kablówka co pytałem
    > też bez światłowodu. Jakbym chciał z telewizją, to nie ma problemu.

    Nie chcę z telewizją, żeby nie mieć pokusy kupna telewizora.

    --
    Cezary Grądys<c...@w...onet.pl

  • 5. Data: 2023-05-14 09:39:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 14 maja 2023 o 09:00:45 UTC+2 Czarek napisał(a):
> [...]
    > Światłowodu chyba nie ma, bo orange nie ma i jakaś kablówka co pytałem
    > też bez światłowodu. Jakbym chciał z telewizją, to nie ma problemu.

    Jak blok w miarę nowy to ze światłowodem będzie kłopot, bo pewnie "firmowa"
    instalacja koncentryczna jest i nikt pruł ścian nie będzie (u nas w bloku na
    Ursynowue było śmiesznie jak orange ze światłowodem wchodził, akurat u nas wiercili
    bo to takie przyziemio/niski parter/piwnica usługowe).
    Hmm, OIDP z ulotek to kablówki dają możliwość "sam internet" - ale może akurat te, co
    są u mnie, czyli vectra i supermedia (to jest dopiero jakiś krzak, nie mam pojecia
    skąd deweloper ich wytrzasnął, może sam założył, bo przez sporo lat - z 10, które
    skończył budynek - mielu monopol, sporo zachodu było trzeba - dobrze, że jest ustawa
    - żeby weszła też vectra - inna sprawa czemu akurat oni, wtedy też byli dość nowi
    chyba, bo więcej operatorów już podobno być nie może bo "się kabel nie mieści").
    Ale to po pierwsze jest może 10zł tańsze (oczywiście w porównaniu z "podstawową
    telewizją", bo są i droższe), a po drugie min. abo to chyba 50zł za jakąś
    megaprędkość typu 60 - mniejszych nie oferują.

    A anteny zbiorczej nie masz, że nie kusi?
    Nie musi być telewizor, wystarczy dekoder ("za darmo" od pinokia) i monitor (chyba że
    masz tylko laptopy).

  • 6. Data: 2023-05-14 09:47:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 14 maja 2023 o 09:02:06 UTC+2 Czarek napisał(a):

    > Nie chcę z telewizją, żeby nie mieć pokusy kupna telewizora.

    Kupowanie telewizora to zuo.
    Wszystkie mam z wystawki.
    Ostatni od szefa - telewizor (w tym miejscu edit posta ;) bzykał, trzeba było
    wymienić wentylator, orginał 150zł więc sam wyrzeźbiłem (bo musi wiać "w bok", a nie
    "w przód") - i zhackowałem oszukanie licznika obrotów (inaczej ciągle wyświetlał na
    ekranie wielki warning).
    Komentarz kolegi jak zobaczył to w warsztacie w firmie: "rany, jaki masz stary
    telewizor" - ale 40" jest.
    Dwa poprzednie mam w piwnicy.

  • 7. Data: 2023-05-14 10:54:36
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Czarek <c...@w...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > wchodzi w grę i dużo roboty z prowadzeniem kabla z piwnicy. A DSL mało
    > przyszłościowy. Natomiast jest kabel po kablówce już położony.

    Mam UPC po kablu, sam Internet bez telewizji. IP się zmienia raz na kilka
    lat, więc używam go jako stały.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2023-05-14 12:21:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 May 2023 00:39:09 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]
    chyba, bo więcej operatorów już podobno być nie może bo "się kabel nie mieści").

    Chyba masz jakieś błędne dane.
    Ja korzystam z Supermedii od końca lat 90-tych - wtedy jeszcze na
    dzierżawkach. OIDP to jako jedna z pierwszych firm mieli wejście wprost do
    sieci szkieletowej.
    W kilkunastu punktach, które obsługiwałem lub w których pracowałem kojarzę
    tylko trzy awarie, naprawione zresztą bardzo szybko.
    Ja sam hostuję u nich swoich klientów (www, ftp, e-mail) i nie mam
    problemów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2023-05-14 14:26:13
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Grzegorz Niemirowski w news:u3q7ie$qj2$1$grzegorz@news.chmurka.net
    > Mam UPC po kablu, sam Internet bez telewizji. IP się zmienia raz na kilka
    > lat, więc używam go jako stały.

    pewnie (?) jakby wylaczyc router na x godzin (ile?) to by sie otrzymalo
    nowe ip....

  • 10. Data: 2023-05-14 18:59:07
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Sprawdź Vectra, Netserwis, Multimedia.
    UPC możesz internet + telefon (bez telewizji).

    -----