  • Data: 2009-10-09 20:59:52
    Temat: Re: Iskry, huk i spalone DVD
    Od: Wmak <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dlaczego urwał się zerowy przewód - nie wiem.
    Wiem za to, że w takiej sytuacji wybuch zasilaczy w DVD i TV to typowe
    i łatwo wytłumaczalne zjawisko.
    Masz instalację trójfazową, na jednej z faz "wisiały" twoje sprzęty
    elektroniczne a na innej czajnik.
    Przy urwanym "zerze" i włączeniu czajnika elektronika była połączona
    szeregowo z czajnikiem do napięcia międzyfazowego 400V AC.
    Czajnik jest dużej mocy (ze 2000W) - ma małą oporność, TV z DVD w
    czuwaniu pobiera niewielką moc - ma oporność o kilka rzędów większą,
    W takiej sytuacji prawie całe napięcie 400V AC odłożyło się na TV i
    DVD - przetwornice na wejściach zasilaczy nie miały prawa tego
    przeżyć.
    Na kondensatorach elektrolitycznych (typowo na napięcie dopuszczalne
    400V DC) za prostownikiem, gdzie nominalnie przy zasilaniu 230V AC
    jest napięcie ok 320V DC, pojawiło się napięcie rzędu 550V DC -
    musiały wybuchnąć, jeśli szybko nie zadziałał bezpiecznik.
    Można też spodziewać się uszkodzeń półprzewodników w zasilaczach .