  • Data: 2020-11-19 17:45:21
    Temat: Re: Izera juz jest
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 19/11/2020 15:28, J.F. wrote:

    >Łato to know-how pozyskać w przypadku niektórych detali. Zakładają że
    >może im się nie opłaca robić takich dupereli jak wiązki kablowe czy
    >płytki do poduszek. Bo to do ogarniecią w kilka miesięcy.

    Wszystkiego robic nie musza, tak swiat dziala, ze nikt nie robi od
    kopalni do komputera.

    >Bo taniej. W razie czego zwiną produkcję do siebie.
    >Ale: nie taniej i Słowcy mogą szantażować. Nie, nie w taki sposob
    >"taniej".

    Ale tu mozna by mowic: Izere tez tak mozna robic.
    Tylko ze jak sie wszyskie czesci podsumuje, to moze wyjsc za drogo :)

    >Czy aby na pewno *wszystkie* i tam gdzie by chcieli, czy tylko tak
    >mówią?

    Wystarcy im 1% :)

    >Ale w Rosji nie ma gotowych produktów ani surowców (no, może poza
    >gównianej jakości ropa) lub też nie wydobywają bo nie mają czym, nie
    >ma nawet know-how do sprzedania bo ostatni projektanci czegokolwiek
    >właśnie

    Ale to nawet lepiej - sprzeda im sie sprzet i czesci zamienne.
    Pol ropy "za darmo" :-)

    >zasilają cmentarze. Nic nie ma, poza wódką i rakietami. Nauka nie ma
    >osiągnięć, towarów innych niż surowe, nie sprzedają.
    >Rosja to taka nowa Wenezuela się szykuje za kilka lat. Gospodarka
    >oparta o sprzedaż ropy i twardą politykę.

    A tu swiat mowi "nie bedziemy zuzywac ropy" :-)

    >Bez znaczenia, mają know-how. Nie musieli go sami opracowac, z resztą

    Maja albo i nie maja, bo nie wiadom ile im Panasonic powiedzial, a ile
    nie ..

    >dużo wynalazków tak naprawdę wychodzi z uczelni, jeśli głębiej
    >poszukasz. Mało któa firma robi podstawowy R&D ale wiele robi
    >wdrożeniowy R&D.

    Tylko czesto miedzy tym podstawowym a wdrozeniowym jest przepasc.
    A uczelnie ... czy sie nie degraduja tak jak o Rosji pisales ?

    >Jak zabudują bryłe jak w Seicento to nie widzę różnicy. Wędka się
    >mieści, do kościła podjedziesz. Suweren zabezpieczony.

    Do lasu mam 30km a do jeziora 100km i chcialbym tam dojechac w godzine
    a nie trzy ...
    Co gorsza, chcialbym jeszcze wrocic, a ladowarki na razie nie ma ...

    J.