  • 41. Data: 2022-04-24 14:49:02
    Temat: Re: Jak przechowac akumulator?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Sunday, April 24, 2022, 10:16:21 AM, you wrote:

    > Ha, ha - odnośnie padnięcia akumulatora.
    > Miałem dziś wyjechać w trasę, ale właśnie akumulator
    > nagle powiedział, że się skończył.

    [...]

    > Taki postój jednodniowy ma jakiś wpływ na ujawnienie się takiego zwarcia
    > czy przebicia?

    Żona pojechała na zakupy Alfą, którą jeździ codziennie do pracy.
    Zaparkowała pod sklepem, zrobiła zakupy, wsiada, próbuje odpalić -
    rozrusznik nie kręci, dyskoteka. Samochód nie odpalił nawet na kable
    z C2. Przyjechała laweta, kable 50 mm?, auto odpaliło ale widać nawet
    po kontrolkach, że napięcie się stale waha i nie wszystko działa
    poprawne, w tym wspomaganie kierownicy. Nie nadaje się do jazdy.
    Auto trzeba było wciągnąć na lawetę i pojechać z nim do serwisu -
    akumulator złom. Bez żadnego, najmniejszego wcześniejszego objawu.
    Nie mam pojęcia ile miał lat - auto kupione ze znacznym przebiegiem.

    Odpowiadając wprost na pytanie - tak, akumulator może uszkodzić się
    nagle i całkowicie, bez wcześniejszych objawów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 42. Data: 2022-04-24 15:06:07
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 24.04.2022 o 13:58, JDX napisał:

    > A po chuj woltomierz jak teraz napiecie i wiele innych rzeczy po OBD na
    > smarkfonie można zobaczyć? :-) A niektóre auta to zdaje się fabrycznie
    > oferują możliwość podglądu różnych dziwnych parametrów na wyświetlaczu
    > ,,komputera pokładowego".

    A po taki chuj, po jaki producenci montują te przeróżne zegary
    i lampki za kierownicą, mimo że to wszystko można sobie obejrzeć
    spokojnie na smartfonie i monitorze pokładowego komputera.

    --
    Collie

  • 43. Data: 2022-04-24 15:15:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-04-24 o 13:23, Adam pisze:

    > Początkiem kwietnia padł mi akumulator w domu, w trakcie ładowania.
    > Ładował się prawidłowo kilka godzin prądem 2A (akumulator Volt Proffesional
    > Japan 100Ah VPJ1000, dwa i pół roku od zakupu), a nagle ładowarka zgłosiła
    > błąd. Akumulator zwarł celę i koniec.
    > A dzień wcześniej miernik pokazywał mi bodajże 67 albo 68% życia - więc
    > całkiem jeszcze dobrze.

    Jeśli akumulator po dwóch i pół roku wymagał ładowania, to coś z nim
    było chyba
    nie tak, albo to było dwa i pół roku od zakupu niewiadomo iluletniego
    sprzętu :-)

  • 44. Data: 2022-04-24 17:58:16
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 24.04.2022 15:06, Collie wrote:

    > A po taki chuj, po jaki producenci montują te przeróżne zegary
    > i lampki za kierownicą, mimo że to wszystko można sobie obejrzeć
    > spokojnie na smartfonie i monitorze pokładowego komputera.
    Aha. To pewnie jakiś woltomierz np. Keithleya za 10+k trzeba kupić aby
    było dobrze. :-D

  • 45. Data: 2022-04-24 18:32:22
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 24.04.2022 o 17:58, JDX napisał:

    > Aha. To pewnie jakiś woltomierz np. Keithleya za 10+k trzeba kupić aby
    > było dobrze. :-D

    Dobrze będzie już za 17 złotych po włożeniu dinksa do dziurki:
    https://allegro.pl/oferta/woltomierz-tester-miernik-
    akumulatora-12v-24v-7682463542

    --
    Collie

  • 46. Data: 2022-04-24 21:31:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Apr 2022 15:15:26 +0200, cef napisał(a):

    > Jeśli akumulator po dwóch i pół roku wymagał ładowania, to coś z nim
    > było chyba
    > nie tak, albo to było dwa i pół roku od zakupu niewiadomo iluletniego
    > sprzętu :-)

    Nie wymagał ładowania.
    Specjalnie go wcześniej rozładowałem w samochodzie, jak sprzątałem (radio),
    a wcześniej autko stało ponad miesiąc.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 47. Data: 2022-04-25 00:24:52
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 24.04.2022 o 10:35, Collie pisze:

    > To zacznij mierzyć. Kup woltomierz przy okazji wymiany akumulatora -
    > choćby taki wtykany do gniazda zapalniczki - a Twoje życie stanie się
    > ciut mniej stresogenne.

    To ... monitoring powinien mieć :-)

  • 48. Data: 2022-04-25 00:28:21
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 24.04.2022 o 14:05, Collie pisze:

    > Wyjątek potwierdza regułę, co znane było już w starożytnym Rzymie.
    > Zatem dalej uważam, że woltomierz w samochodzie bardziej przydaje
    > się kierownikowi auta, niż na ten przykład czujniki ciśnienia opon,
    > bo opona z czujnikiem też potrafi wystrzelić, a gdy złapię gumę,
    > to wiem to i bez czujnika. Szlag mnie przy tym trafia, gdy wspomnę,
    > że dodatkowy komplet czujników kosztował połowę ceny dobrych opon.

    Powietrze Ci zejdzie na dystansie 200km i tego nie zauważysz a oponę
    będziesz mógł wyrzucić.

  • 49. Data: 2022-04-25 00:30:17
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 24.04.2022 o 15:06, Collie pisze:

    > A po taki chuj, po jaki producenci montują te przeróżne zegary
    > i lampki za kierownicą, mimo że to wszystko można sobie obejrzeć
    > spokojnie na smartfonie i monitorze pokładowego komputera.

    Kiedy właśnie napięcia zobaczyć nie można.

  • 50. Data: 2022-04-25 09:21:55
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Na samo podtrzymanie to jakas znikoma moc idzie.
    > Mozna by zegarkiem włączac na krótki czas ... ale zegarek tez prąd
    > bierze.
    >
    > Okno w gazazu masz? Moze ogniwo sloneczne :-)
    >
    > J.

    Moglby byc panel fotowoltaiczny na dachu garazu. Kolega tak ma
    zelektryfikowana altanke na ogrodku. Na dachu altanki panel, w altance dwa
    akumulatory samochodowe... i lodowka na piwo hula ;)

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com