  • 11. Data: 2022-03-01 20:04:38
    Temat: Re: Jak się dziś odbiera radio
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-03-01 o 19:50, Cezar pisze:

    > Np jakie nie są?

    Aktualnie Radio Sure odmawia mi połączenia np. z Chilli Zet.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 12. Data: 2022-03-01 20:14:02
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-03-01 o 18:45, ąćęłńóśźż pisze:
    > Od lat mam kłopot z czytelnym odbiorem wielu kanałów FM, jeśli
    > pomieszczenie nie ma widoku na Raszyn (lub PKiN).
    > Dotyczy każdego posiadanego radia (z teleskopem czy drucikiem).
    > OIDP dobra antena wewnętrzna pomagała (akurat do Radmora taką miałem, bo
    > wejście symetryczne jak wtyk anteny).
    > Podejrzewam, że antena aktywna pomoże jeszcze lepiej.

    A jakaś antena *samochodowa* ze wzmacniaczem, zamiast typowej anteny na
    zewnątrz ? Mniejsze toto, łatwiej zamontować na balkonie, chyba bardziej
    odporna na srające ptaszyska.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 13. Data: 2022-03-01 20:21:32
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2022-03-01 o 17:23, PeJot pisze:

    > W mojej kablówce właśnie wyłączono UKF, a był używany. Co teraz:
    >
    > 1) mam niby w TV kanały radiowe, ale czy to całkiem zdrowe dla TV - cały
    > czas świeci się plansza "kanał radiowy", do tego pobór mocy ok. 100 W -
    > trochę dużo;

    Sprawdź ile stacji złapie radio na kawałku druta.

    > 2) jest radio w sieci, ale wymaga to odpalenia np. laptopa, trochę
    > uciążliwe + znowu kilkadziesiąt W;

    Trzeba dokupić lub zrobić odpowiedni "odbiornik" koszt mniej więcej
    od 400zł w górę lub użyć komputera. Wada to brak lokalnych komunikatów.
    Chyba że masz szczęście mieszkać w "default city".

    > 3) własna antena UKF - jak to dzisiaj wygląda w 250 tys. mieście, jest
    > coś do odebrania ? Niby miejsce na balkonie ma antenę jest, ale
    > widoczności dookoła brak. radiomap.eu dla mojego miasta podaje 37 stacji.

    Mam koło trzydziestu na dwu metrowym kabelku powieszonym na ścianie
    za odbiornikiem.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2022-03-01 21:25:10
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > 4) jakieś inne sugestie ?

    U mnie stary smartfon (Huawei Y360) z zainstalowaną Operą Mini i kabelek
    do radia do AUX (radio bardzo marnie działa w normalnym trybie).
    Domyślną stroną jest onlineradiobox.

    --
    Grzexs

  • 15. Data: 2022-03-01 22:27:07
    Od: Piotr C <k...@g...com>

    On Tuesday, March 1, 2022 at 1:25:12 PM UTC-7, Grzexs wrote:
> [...]
    U mnie - amazon alexa, głównie echo flex ($25 - w zasadzie sama wtyczka + mały
    głośniczek, spięte po BT ze wzmacniaczem). To w USA - nie wiem czy to jest dostępne w
    PL. Jest to jednocześnie najtańszy system multi-room. Jeśli nie to, to poszedłbym w
    radio internetowe (jakiś logitech?) ew. zwykłe radio FM powinno działać, tylko czy
    jesteś gotowy na jakość przekazu? W kółko wkurwiające reklamy i te same piosenki? Z
    polskich stacji strawne jest dla mnie tylko 357, które i tak jest tylko w necie.

  • 16. Data: 2022-03-02 08:48:31
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 01.03.2022 18:15, PeJot wrote:
    [...]
    > Tak zwany "Kawał Drutu Wyrzucony Za Okno". Ale jakoś mi to przypomina
    > nomen omen druciarstwo :)
    Tak na mój gust to w 250 tyś. mieście powinieneś bez problemu odbierać
    stacje na UKF-ie na kawałku drutu bez wystawiania go za okno.
    Przynajmniej te majnstrimowe - RMF, Zetka, Rydzyk :-) - one pompują w
    eter sporo kilowatów.

    Hint: Kiedyś odbierałem UKF na antenie teleskopowej od telewizora - taka
    od razu z kablem i wtykiem, z ramionami w kształcie V, była w
    wyposażeniu standardowym starego kineskopowego telewizora. Stała sobie
    schowana za szafką ze sprzętem AV.

  • 17. Data: 2022-03-02 16:00:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    >W mojej kablówce właśnie wyłączono UKF, a był używany. Co teraz:

    A nie ma jakiegos DAB ?

    >1) mam niby w TV kanały radiowe, ale czy to całkiem zdrowe dla TV -
    >cały czas świeci się plansza "kanał radiowy", do tego pobór mocy ok.
    >100 W - trochę dużo;

    sporo dekoderow chyba potrafi odebrac i samo audio.

    A w TV nie ma jakiegos tryby "tylko fonia" ?

    >2) jest radio w sieci, ale wymaga to odpalenia np. laptopa, trochę
    >uciążliwe + znowu kilkadziesiąt W;

    sa jakies radia internetowe.

> [...]
    >jest coś do odebrania ? Niby miejsce na balkonie ma antenę jest, ale
    >widoczności dookoła brak. radiomap.eu dla mojego miasta podaje 37

    We wroclawiu odbieram ok 20 stacji ... na teleskopowej antenie
    radyjek.

    >4) jakieś inne sugestie ?

    W telefonie nie masz FM?
    To moze przez przegladarke ... czy inna apkę.

    J.

  • 18. Data: 2022-03-02 18:00:03
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > A w TV nie ma jakiegos tryby "tylko fonia" ?

    Mam dwa lewizory i w obu jest możliwość wygaszenia ekranu. Z tym, że w
    jednym jest taki guzik na pilocie, a w drugi trzeba wejść w menu ,,Eco"
    (!) i dopiero tam jest.

    --
    Grzexs

  • 19. Data: 2022-03-02 18:36:47
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-03-02 o 18:00, Grzexs pisze:

    > Mam dwa lewizory i w obu jest możliwość wygaszenia ekranu. Z tym, że w
    > jednym jest taki guzik na pilocie, a w drugi trzeba wejść w menu ,,Eco"
    > (!) i dopiero tam jest.

    No i znalazłem tryb *radio*, który powoduje wygaszenie ekranu, domyślnie
    nieaktywny. Pytanie o moc pobieraną w tym trybie nadal otwarte. Dzięki
    za trop.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 20. Data: 2022-03-02 20:04:50
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W środę, 2.03.2022 o 18:36, PeJot napisał:

    > No i znalazłem tryb *radio*, który powoduje wygaszenie ekranu, domyślnie
    > nieaktywny. Pytanie o moc pobieraną w tym trybie nadal otwarte.

    Miernik mocy - zwany watomierzem - zamknie je.