  • Data: 2022-06-16 10:52:07
    Temat: Re: Jak to zasilić
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dawid Rutkowski wrote:

    > To nie musi być asembler, starczy:
    > cli(); nóżka=1; nóżka=0; sei();

    Wiem, ale lepiej mieć pewność co do tego, co kompilator tam nawkładał. A
    największą pewność ma się odsuwając kompilator na bok w krytycznych
    miejscach.

    No i można też tak (załącznik D):

    https://www.analog.com/media/en/technical-documentat
    ion/application-notes/an47fa.pdf

    > Ale nie basic, to ryje banię.

    Jak wydasz tę dodatkową złotówkę na bramkę 1G57/1G58, kondensator z C0G
    i jakiś oporniczek, to nawet BASIC nie będzie problemem. Bramka XOR jest
    bezpieczna dla LED przy obu stanach stabilnych na wejściu; tylko zbocze
    ma znaczenie. Podobnych wariacji opartych na multiwibratorze
    monostabilnym się używa też przy lepszych przetwornicach pędzonych MCU
    lub FPGA: zawieszenie sterownika w dowolnym stanie stabilnym
    automatycznie wyłącza układ mocy.

    > Ale właściwie wciąż nie wiem, o co jest walka, pewnie dlatego, że nie czytałem
    linka.

    Jakaś lampa błyskowa, jak rozumiem.

    > A tu mówimy o us - to w ogóle da się zobaczyć?

    Spokojnie. Oko ma charakterystykę całkującą o dość dużej stałej
    czasowej. Nie ma naczenia, jak szybko przebiegła izomeryzacja rodopsyny,
    tylko ile jej "w sumie" wzięło udział w reakcji. Stąd też migający LED
    widzisz jako płynnie zmieniający jasność w PWM.

    Pozdrawiam, Piotr