  • Data: 2022-06-16 10:38:57
    Temat: Re: Jak to zasilić
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 15 czerwca 2022 o 22:09:18 UTC+2 Piotr Wyderski napisał(a):
    > Dawid Rutkowski wrote:

    > Do spowodowania problemów, w tym śmiertelnych, musisz mieć minimalną
    > energię. Jeśli nie przegnie z kondensatorem wyjściowym, to nic mu się
    > nie stanie. Chodzenie po dywanie w suchy dzień potrafi wygenerować nawet
    > 20kV, a nikt od dotknięcia klamki nie umiera, choć rzeczywiście staje
    > się gwałtownie gadatliwy.

    Hmm, jak klamka starcza (zakładam, że nieuziemiona) to energia mała.
    A taka klamka potem kopie innych?

    > Jak nie ma rozrusznika, to nie będę. Ale słownik Stommy może być przydatny.

    Ale pisał, że ma na wyjściu kondensatory, tak z 8mF, na 100V i 200V.
    Nie chce mi się liczyć (z marszu to nawet pewnie już nie umiem), ile to energii ani
    sprawdzać, ile załatwi przeciętnego nooba, jednak brzmi groźnie.