  • Data: 2021-03-20 14:05:51
    Temat: Re: Jaka stal na projekt DIY
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Saturday, 20 March 2021 at 20:18:21 UTC+9, WM wrote:
    > (...)
    > Mieli pomysł, zrobili chcą sprzedawać i podobno im się udaje. Nigdy
    > tutaj nie pytali jak zrobić i z czego. Pewno wiedzieli że tutaj od
    > talmudystów w życiu się nie dowiedzą. Biorąc stawkę godzinowa 30 złotych
    > /h to wychodzi że ogólny koszt odpowiadania na temat bez żadnego sensu
    > przekroczył wartość zakupu na allegro kilku blaszek z dostawą.
    > Sensownosci pomysłu związanego z zawracaniem dupy innym nie da się
    > udowodnić.
    > >
    > Wielu inżynierów po studiach nie ma styczności ze swoim zawodem.
> [...]

    Z wielu powodów w inżynierii też trzeba być twardym i pyskatym. Nawet można być
    kompletnym idiotą, świrem, błaznem skurwysynem, albo powolnym odtwarzaczem swojej
    roli. Nie zapominaj że inżynieria to wiele różnych fachów, od konstruktorów,
    materiałowców, przez r&d, inżynierów projektu, różnego szczebla poganiaczy
    niewolników, jakościowców, zapewnienio-ruchowców, patentowców,
    konkurencjo-wywiadowców, techniczno-handlowców, po kontrolerów dokumentacji. Plus
    "one-man orchestras" jak ktoś chce działać na własną rękę. Plus inspektorzy, ludzie
    po urzędach, spółdzielniach mieszkaniowych i inne tam biurwy. To wszystko jest
    inżynieria. Przewałkowałem na interviews wielu kandydatów na różne stanowiska
    inżynierskie w różnych działach różnych firm, pół życia byłem mentorem dla tych
    którzy przeszli rekrutację, sam przeszedłem przez tuzin firm prywatnych, publicznych,
    w każdej po 3-4 działy, różne szczeble, różne role. Uwierz mi, do tego zawodu
    potrzebni są bardzo różni ludzie. Sukces jest dopiero wtedy gdy ktoś ich umie
    zmontować w dobry zespół, w co wchodzi także odstrzeliwanie niepasujących. To trudny
    proces, wielki sukces zdarza się rzadko, ale jednak się zdarza.