  • Data: 2021-03-21 11:07:50
    Temat: Re: Jaka stal na projekt DIY
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sunday, 21 March 2021 at 16:41:50 UTC+9, PeJot wrote:
    > Tu mam ciekawostkę: palnik Coleman na benzynę, w którym elementy
    > powyginały się od temperatury po latach normalnej eksploatacji. Materiał
    > wygląda na stal, rdzewieje i lubi magnes. Pewnie temperatury
    > zdecydowanie wyższe, ale widać że konstruktor źle dobrał materiał.

    Śmierdzi mi austenitem, w którym od wysokiej temperatury wydzielił się delta ferryt,
    czy może nawet jakaś sigma. Jak chcesz wnikać to Ci powiem jak to domowym przemysłem
    przemikroskopować.
    Właśnie austenit się nie nadaje gdyż ze wszystkich nierdzewek ma najwyższą
    rozszerzalność cieplną. Od tego się gnie, bo nigdy w takim piecyku nie rozgrzejesz
    całej blachy równomiernie.