  • 211. Data: 2021-06-26 18:38:56
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 26.06.2021 o 09:36, collie pisze:
    > Jak już pisałem, dobra nawigacja GPS,
    > używana systematycznie, startuje kilka sekund. Mam to wiem.
    Uczy się?
    Przy tej okazji pomyślałam, że gdyby GPS na mojej Lumii był częściej
    używany to może też zacząłby działać szybciej?
    Nowego smartfona muszę kupić tak czy siak, ale może to wcale nie była
    wada Lumii tylko brak używania? I wszyscy, którzy twierdzili w
    internecie, że to jest wada Lumii, po prostu o tym nie wiedzieli?

    Przeglądałam parametry Xiaomi Poco i zmartwiło mnie to, że F3 nie ma
    slotu karty pamięci, a Eneuel Leszek Ciszewski pisał, że w przypadku
    Xiaomi, ze względu na nakładkę MIUI, jest to szczególnie ważne.
    Ma technologię 5G i wyświetlacz typu AMOLED.
    Natomiast X3 Pro ma slot karty pamięci, ale nie ma 5G i nie ma AMOLEDu.
    No i jest oczywiście dużo tańszy.

    Czy ktoś z Was zna taki portal/sklep internetowy, który pozwala na
    użycie więcej filtrów niż np. X-Kom lub Allegro ? Chodzi mi o możliwość
    zaznaczenia na przykład, że chcę żeby był AMOLED, albo żeby w GPS było
    Galileo itp.
    Dwa lata temu gdy decydowałam o zakupie laptopa taki portal znalazłam
    (oczywiście chodziło o dokładne filtry dla komputera), ale teraz nie
    mogę sobie przypomnieć co to było.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 212. Data: 2021-06-26 20:34:31
    Od: collie <p...@b...pl>

    W sobotę, 26.06.2021 o 18:38, Ewa napisała:

    > Uczy się?

    Nie, pamięta. Satelity, w którym miejscu ostatnio były na niebie.
    A im przerwy w korzystaniu z nawigacji są krótsze, tym mniejsza
    jest zmiana położenia namierzonych przez nawigację satelitów,
    i tym szybszy jest fix (o czym dalej).

    > Przy tej okazji pomyślałam, że gdyby GPS na mojej Lumii był częściej
    > używany to może też zacząłby działać szybciej?

    Jeśli będziesz częściej używała nawigacji, to szybciej będzie ona
    chwytać tzw. fixa, czyli szybciej Hołek powie Ci (w AutoMapie):
    "połączyłem się z dżi-pi-esem". Natomiast ogólna szybkość działania
    nawigacji (wyznaczanie trasy, prowadzenie, trzymanie fixa itd.)
    zależy już tylko od programu nawigacyjnego i sprzętu, w którym
    jest zainstalowany.

    > Nowego smartfona muszę kupić tak czy siak, ale może to wcale nie była
    > wada Lumii tylko brak używania? I wszyscy, którzy twierdzili w
    > internecie, że to jest wada Lumii, po prostu o tym nie wiedzieli?

    To tak jak z piciem: jeśli Ci trzy osoby mówią, że to wada Lumii,
    to nie dyskutuj, tylko idź kup Samsunga Galaxy M21 i będziesz Pani
    zadowolona. Tak jak moja stara... no, żona.

  • 213. Data: 2021-06-26 21:07:57
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 26.06.2021 o 20:34, collie pisze:

    > to nie dyskutuj, tylko idź kup
    Przecież napisałam,że chcę kupić.
    Nie umiesz czytać ze zrozumieniem?
    To raczej podstawowa umiejetność.

    Ewa

  • 214. Data: 2021-06-26 21:28:30
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.06.2021 o 18:38, Ewa pisze:
> [...]
    > slotu karty pamięci, a Eneuel Leszek Ciszewski pisał, że w przypadku
    > Xiaomi, ze względu na nakładkę MIUI, jest to szczególnie ważne.

    Bredził. Lepiej jak smartfon ma więcej swojej pamięci bo jest znacznie
    szybsza. E-manual jeszcze by chciał robić partycje na tej karcie. Gdyby
    było można, to by zrobił co najmniej 10 partycji :)

    > Ma technologię 5G i wyświetlacz typu AMOLED.
    > Natomiast X3 Pro ma slot karty pamięci, ale nie ma 5G i nie ma AMOLEDu.
    > No i jest oczywiście dużo tańszy.

    AMOLED jest dla tych, którzy go chcą i wymagają. Jeśli Ci padnie ekran,
    to masz spory wydatek. Jeśli używasz telefonu w scenach z długą
    ekspozycją stałych punktów, to AMOLED się wypala, m/innymi w nawigacji.
    https://www.pcworld.pl/porada/IPS-vs-OLED-w-smartfon
    ie-przedstawiamy-roznice,414690.html

    www.skapiec.pl

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 215. Data: 2021-06-26 22:24:47
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Uczy się?

    Nie. Zwyczajnie to zupełnie inny system niż WM. W Android uruchomiona
    raz aplikacja, pomimo zamknięcia nadal siedzi sobie w RAM więc następne
    uruchomienie (po pierwszym) jest znacznie szybsze.

    > Przy tej okazji pomyślałam, że gdyby GPS na mojej Lumii był częściej
    > używany to może też zacząłby działać szybciej?

    Nie. W WM w ogóle, wszystko zależało od programu do nawigacji. Najlepiej
    chodziła Automapa. Związane było to m/innymi z tym, że WM miał
    podczepiony GPS do jakiegoś portu COM i aplikacje nie potrafiły często
    go wyszukać lub port zwyczajnie był już otwarty w innej aplikacji a
    teoretyczna wielozadaniowość była pod psem. Stąd komunikaty, że masz
    uruchomić GPS, pomimo że już jest uruchomiony.

    > Nowego smartfona muszę kupić tak czy siak, ale może to wcale nie była
    > wada Lumii tylko brak używania? I wszyscy, którzy twierdzili w
    > internecie, że to jest wada Lumii, po prostu o tym nie wiedzieli?

    Wada systemu operacyjnego. Ten system to już historia :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 216. Data: 2021-06-26 23:01:16
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 26.06.2021 o 22:24, LordBluzg(R) pisze:
    > [...]
    Bardzo dziękuje za wyjaśnienia.

    Im więcej (głównie od Was) wiem, tym trudniej mi się zdecydować,
    bo teraz w każdym opisie widzę, że czegoś brak. Przed tą dyskusją
    na większość rzeczy nie zwróciłabym nawet uwagi.
    Na przykład, spodobał mi się wspomniany przez collie Samsung Galaxy M21
    za 699 zł w RTV-EURO-AGD, ale teraz zauważam, że z GPS ma tylko A-GPS i
    GLONASS. Chyba trudno będzie go także znaleźć w sklepie żeby móc obejrzeć.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 217. Data: 2021-06-27 00:24:50
    Od: collie <p...@b...pl>

    W sobotę, 26.06.2021 o 23:01, Ewa napisała:

    > Na przykład, spodobał mi się wspomniany przez collie Samsung Galaxy M21
    > za 699 zł w RTV-EURO-AGD, ale teraz zauważam, że z GPS ma tylko A-GPS i
    > GLONASS.

    Popracuj zauważalnie nad swym zauważaniem, bo moja żona zauważyła,
    iż ten Samsung ma ma akurat wręcz przeciwnie: posiada GPS, Beidou,
    Galileo i Glonass, a nie posiada A-BTS zwanego A-GPS. A ja jej wierzę.

  • 218. Data: 2021-06-27 00:34:49
    Od: collie <p...@b...pl>

    W sobotę, 26.06.2021 o 21:07, Ewa napisała:

    > Przecież napisałam,że chcę kupić.
    > Nie umiesz czytać ze zrozumieniem?
    > To raczej podstawowa umiejetność.

    Na takie dictum pozostaje mi tylko wyjąć z zanadrza
    starocerkiewnosłowiańskie powiedzenie: idy w pisdu!

  • 219. Data: 2021-06-27 01:30:25
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 27.06.2021 o 00:24, collie pisze:

    > Popracuj zauważalnie nad swym zauważaniem, bo moja żona zauważyła,
    > iż ten Samsung ma ma akurat wręcz przeciwnie: posiada GPS, Beidou,
    > Galileo i Glonass, a nie posiada A-BTS zwanego A-GPS. A ja jej wierzę.

    Ja pisałam o Samsung Galaxy M21 (dokładna nazwa z Twojego poprzedniego
    newsa) za 699 zł w RTV-EURO-AGD.
    Natomiast Beidou, Galileo i Glonass są w Samsung Galaxy M21 SM-M215
    za 1399 zł w MediaExpert.

    Ewa

  • 220. Data: 2021-06-27 09:32:15
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 25.06.2021 o 22:32, Ewa pisze:
    > Jak ładujesz bezprzewodowo?
    kładę telefon na taki krążek
    https://www.mediaexpert.pl/smartfony-i-zegarki/akces
    oria-do-telefonow/ladowarki-indukcyjne/ladowarka-ind
    ukcyjna-tech-protect-airpad-15-w-czarny

    > Robi różnicę, tylko wybór nie jest łatwy.
    gsmarena Twoim przyjacielem.

    https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=10758
    &idPhone2=6791

    ja, zachęcony uwagami w tym wątku, chciałem kupić żonie poco3. tym
    bardiej że nowy poco kosztuje tyle co mój s10e. Tym bardziej że
    zazwyczaj używa dwóch rąk i telefon nosi w plecaku/torebce, a nie w etui
    na pasku(ja tak robię)
    ale jak wzięła do ręki, dachówkę 200gram - to zrezygnowała.

    z innych postów:
    sprawdzaj wymiary zewnętrzne telefonu, nie przekątną ekranu
    będziesz miała telefon bez etui? Bez obudowy? jak bez - nie ma problemu
    (dopóki nie upadnie) a jak z etui to wybierzesz takie które się nie ślizga.
    Dałaś recenzje xcovera. o ile sam telefon odradzam, to z recenzji wynika
    że to w 100% dobry telefon. facen narzeka na śliskość i dodatek
    samsunga. nie na mulenie, wieszanie, wybuchanie przy ładowaniu.

    > Internet żeby mieć 14 dni na testowanie.

    tu nie bardzo jest co testować. Czeka Cię android. Będzie to któraś z
    nowszych wersji i nie masz na to wpływu. Możesz zainstalować inny
    "launcher" na każdym telefonie, zmieniająć w pewnych granicach jego
    zachowanie. (pisałem o podwójnym stuknięciu w ekran aby załączyć i
    wyłączyć - przydatne w uchwycie samochodowym).
    LAuncherów są setki tysięcy, wiec jeśli nie wiesz czego chcesz - życia
    Ci braknie na testowanie
    Wybierz sobie z naszych rad lub z netu 5 telefonów, idź do marketu
    pomacać albo umów się z kimś z olx na pomacanie. Na olxsie możesz od
    razu sprawdzić responsywność, jak szybko łapie gps (stawiam że 5 sekund)
    i wtedy podziel sie wrażeniami.
    1000zł to nie pryszcz, ale to tylko telefon a nie decyzja wpływająca na
    całe życie.

    ToMasz