  • 231. Data: 2021-06-27 18:00:13
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Twój telefon pewnie jest dużo droższy?

    a jak tak to co?
    a jak nie to co?
    na serio pytam. Bo albo wkładasz kij w mrowisko, albo mój mózg tak
    daleko nie sięga.

    ToMasz

  • 232. Data: 2021-06-27 18:37:42
    Od: collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 27.06.2021 o 16:24, Animka napisała:

    > Twój telefon pewnie jest dużo droższy?

    Wręcz przeciwnie - obecnie na Allegro kosztuje 649 zł. Jeśli dla
    Ciebie tak jak dla mojej żony rozmiar ma znaczenie także jeśli
    chodzi o baterię, to polecam Ci tę Motkę G7 Power: małe pieniądze,
    duża przyjemność.

  • 233. Data: 2021-06-27 19:49:14
    Od: Ewa <E...@c...com>

    > Ze świecą (a nawet szperaczem LED maksymalnej mocy)
    > próżno szukać opowieści Jutuberów o GNSS... Natomiast fora (ale raczej
    > niepolskojęzyczne -- widocznie Polaków nie interesuje GNSS) opisują
    > problem starannie...

    Jak już pisałam, marzy mnie się:
    1) znalezienie takiego portalu/sklepu, w którym mogłabym zaznaczyć
    wszystkie ważne parametry, czyli, poza typowymi jak te w X-KOM,
    także takich, że szukam smartfona np. z AMOLED, GALILEO itp
    2) z odszukanych w 1) wybranie np. 5 pasujących mi smartfonów
    3) sprawdzenie przez Google: "nazwa + problem" czy użytkownicy nie
    zgłaszają dla wybranych smartfonów występowania jakichś istotnych
    problemów
    4) pójście do sklepu/ów i wybranie z tych np. 5 takiego smartfona,
    który będzie dobrze leżał w mojej ręce, będzie mi się podobał itd.
    Zacięłam się na 1), nie znalazłam polskiego portalu/sklepu, który
    pozwalałby zaznaczyć oczekiwane przeze mnie parametry poza typowymi.

    Radziłeś mi w swoim newsie sięgnąć po fora niepolskojęzyczne.
    Jednak po wpisaniu w Google "smartphone shop" lub tp. nie znalazłam
    takiego bym mogła przeszukiwać jego oferty wg parametrów (także wg
    tych bardziej "dokładnych").
    Może Ty znasz adresy takich portali? To by mi BARDZO pomogło.
    Z angielskim nie będę miała problemu.
    Wiem, że potem będę to musiała odnieść to do warunków polskich,
    ale chodzi mi o pierwszy wybór.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 234. Data: 2021-06-28 00:36:55
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.06.2021 o 19:49, Ewa pisze:

> [...]
    >    wszystkie ważne parametry, czyli, poza typowymi jak te w X-KOM,
    >    także takich, że szukam smartfona np. z AMOLED, GALILEO itp

    Czego nie możesz znaleźć na gsmarena?

  • 235. Data: 2021-06-28 00:51:43
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-06-27 o 18:37, collie pisze:

> [...]
    > Ciebie tak jak dla mojej żony rozmiar ma znaczenie także jeśli
    > chodzi o baterię, to polecam Ci tę Motkę G7 Power: małe pieniądze,

    Odpada. Jak sobie kupię kiedyś to tylko Samsunga Dual SIM albo Xiaomi
    Dual SiM.

    --
    animka

  • 236. Data: 2021-06-28 01:27:09
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 28.06.2021 o 00:36, ii pisze:

    > Czego nie możesz znaleźć na gsmarena?

    gsmarena (compare) służy do porównywania parametrów telefonów, których
    nazwy wcześniej SKĄDŚ ZOSTAŁY WZIĘTE, prawda? A ja nazw smartfonów,
    które spełniają moje warunki dopiero szukam. Muszę wiedzieć które
    smartfony chcę porównać i ich nazwy podać gsmarena do porównania.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 237. Data: 2021-06-28 01:50:21
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 28.06.2021 o 01:27, Ewa pisze:

> [...]
    > które spełniają moje warunki dopiero szukam. Muszę wiedzieć które
    > smartfony chcę porównać i ich nazwy podać gsmarena do porównania.
    A poza tym, gsmarena może w ogóle nie być mi potrzebna żeby ustalić
    moją listę np. 5 smartfonów, które spełniają warunki, co do których
    mnie tutaj przekonywaliście, a ja uznałam za zasadne.
    gsmarena może się przydać, ale nie musi. Ja podając moje punkty 1)-5)
    w ogóle o gsmarena nie wspomniałam.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 238. Data: 2021-06-28 14:18:00
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 27 cze 2021 o 19:49, Ewa pisze:

> [...]
    >    wszystkie ważne parametry, czyli, poza typowymi jak te w X-KOM,
    >    także takich, że szukam smartfona np. z AMOLED, GALILEO itp

    0. Nie tylko Tobie. (praca kosztuje -- brak chętnych do
    płacenia za pisanie i ***nieustanne*** aktualizowanie)
    1. W takich miejscach są liczne/poważne błędy.
    2. Wszystkich parametrów jest bardzo dużo...

> [...]
    > 3) sprawdzenie przez Google: "nazwa + problem" czy użytkownicy nie
    >    zgłaszają dla wybranych smartfonów występowania jakichś istotnych

    To akurat jest. ;) (w Googlach jest wszystko -- sam Bóg z nich korzysta)

> [...]
    > pozwalałby zaznaczyć oczekiwane przeze mnie parametry poza typowymi.

    > Radziłeś mi w swoim newsie sięgnąć po fora niepolskojęzyczne.

    Nadal tak radzę.

    > Jednak po wpisaniu w Google "smartphone shop" lub tp. nie znalazłam

    Wpisz obok siebie nazwy kilku (czy kilkunastu) telefonów...

    https://www.kimovil.com/pl/ <-- tu jest fajnie

    > Może Ty znasz adresy takich portali? To by mi BARDZO pomogło.

    Taki portal jest raczej dedykowany konkretnemu modelowi, więc
    takich portali jest mrowie... Moja rada -- nie bagatelizuj
    ostrzeżeń nawet wówczas, gdy pojawią się głosy ,,pochlebne''...

    Miałem Monstera -- totalna porażka, ale Trybun chwali to coś...
    (Trybun chwali, choć nie miał Monstera; ja ganię, gdyż miałem)

    Podobnie z GNSS Asusa Maxa -- dokładny był, ale z czułością
    był problem. To samo zauważali inni, którzy mieli ten telefon,
    ale są tacy, którym odpowiada GNSS Asusa Maxa. Problem w tym,
    że pochlebcy twierdzą, że nie mieli Asusa Maxa...

    Motorole są wychwalane pod niebiosa, ale Trybun ma Motorolę
    i twierdzi, że GNSS w jego Motorolce nie należy do najlepszych...

    Nie warto bagatelizować ostrzeżeń!
    Lepiej sprawdzać to i owo przed zakupem.

    JF kwestionuje ,,osiągi'' GNSS RedmiNote9Pro, ale:
    - pisałem wyraźnie, że wie aplikacji korzysta z GNSS,
    więc zazwyczaj o start ,,zmrożony'' trudno
    - są aplikacje opierające się tylko o GNSS (pomijające
    WiFi, BT, GSM itd.) które można odpalić razem z mapami
    Google opierającymi się o nawigacyjny konglomerat ;)
    (można podzielić ekran na dwie części i oglądać naraz
    dwie te same mapy, ale ukazujące różne położenie;
    można nawet podzielić na więcej niż dwie części...)

    Dobre strony RedmiNote9Pro, o których nie wspomniałem:
    - krokomierz
    - podczerwień (może pracować jako pilot do:
    telewizora, radia, klimatyzatora...)

    U mnie nie ma reklam -- jakże szeroko opisywanych...

    Jeden egzemplarz Poco F3 przetestowałem w sklepie -- moim
    zdaniem GNSS pracuje fatalnie... Inny telefon (nie pamiętam
    numerków -- pisałem o nim w innym poście) łapał 34 satelity
    tam, gdzie mój łapał 10, ale pozycję dłużej pokazywał mój...

    Trzeba/warto poświęcić sporo czasu przed zakupem i raczej ;)
    warto puścić mimo uszy zapewnienia teoretyków:
    - nie miałem, ale na pewno doskonały
    - to śmieć, choć nie miałam
    - telefon tej firmy jest dobry na pewno

    Akumulatory w Samsungach i Apple'ach wybuchały...

    108 megapikseli niekoniecznie da lepsze zdjęcia niż 32 megapiksele...
    (ważne są różne czynniki: jakość i jasność_względna optyki,
    oprogramowanie, przetwornik, stabilizacja mechaniczna...
    ważne są też długości ogniskowej, czyli kąty widzenia,
    a tu jest pole do popisu różnym aberracjom, które mogą
    być różnie korygowane...)

    RedmiNote9Pro ma odstające obiektywy -- mnie to przeszkadza...

    Niektóre telefony mają przednie kamerki wysuwane -- moim
    zdaniem to złe rozwiązanie.

    Jakość fotek RedmiNote9Pro mnie zadawala, bo wg mnie nie można
    od telefonu oczekiwać osiągów lustrzanki, ;) ale akurat łatwiej
    zeskanować niewyraźny papier (zapisany ołówkiem, przez kalkę
    itp.) telefonem niż skanerem mego ,,wielofunkcyjnego urządzenia''...

    > Z angielskim nie będę miała problemu.

    Google tłumaczą...

    > Wiem, że potem będę to musiała odnieść to do warunków polskich,
    > ale chodzi mi o pierwszy wybór.
    W Polsce warunki GNSS są podobne do ogólnoświatowych... ;)
    Na biegunach jest gorzej a nad Indiami czy Japonią jest chyba lepiej...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 239. Data: 2021-06-28 14:39:59
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 28 cze 2021 o 14:18, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    Szczyty złośliwości mej klawiatury...
    ('wie' nie powstało z błędnie napisanego
    'wiele' w wyniku automagicznej korekty...)

    > JF kwestionuje ,,osiągi'' GNSS RedmiNote9Pro, ale:
    >  - pisałem wyraźnie, że wie aplikacji korzysta z GNSS,

    + - pisałem wyraźnie, że wiele aplikacji korzysta z GNSS,

> [...]

    > numerków -- pisałem o nim w innym poście) łapał 34 satelity
    > tam, gdzie mój łapał 10, ale pozycję dłużej pokazywał mój...

    Ten inny telefon to Redmi Note 9T -- jak głosi wszystkowiedząca Google.

    Google twierdzi, że z takiego właśnie telefonu zalogowałem się do
    swego konta. O tyle to moje konto, że je założyłem w sklepie podczas
    testowania telefonów, by ściągnąć apki ze sklepu Play, którymi
    testowałem te dwa telefony; do tej pory pamiętam: login, hasło,
    imię, nazwisko... hasło podałem świadomie -- resztę uzyskałem
    z bezmyślnego przesunięcia palcem po telefonicznej klawiaturze...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 240. Data: 2021-06-28 15:56:03
    Od: Ewa <E...@c...com>

    > 0. Nie tylko Tobie. (praca kosztuje -- brak chętnych do
    >    płacenia za pisanie i ***nieustanne*** aktualizowanie)

    Jeśli chcą sprzedać ...

    > 2. Wszystkich parametrów jest bardzo dużo...

    Dwa lata temu znalazłam mojego laptopa na stronie, która pozwalała
    wybrać parametry bardzo, bardzo szczegółowo i jakoś im się opłacało.
    Teraz nie pamiętam nazwy tamtej strony, nawet nie wiem czy były tam
    także smartfony.

    >     https://www.kimovil.com/pl/ <-- tu jest fajnie

    Może i fajnie, ale wiesz, że nie o to mi chodzi.

    Pozdrawiam
    Ewa