  • 241. Data: 2021-06-28 15:56:09
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: collie <p...@b...pl>

    W poniedziałek, 28.06.2021 o 01:50, Ewa napisała:

    > A poza tym, gsmarena może w ogóle nie być mi potrzebna żeby ustalić
    > moją listę np. 5 smartfonów, które spełniają warunki, co do których
    > mnie tutaj przekonywaliście, a ja uznałam za zasadne.
    > gsmarena może się przydać, ale nie musi. Ja podając moje punkty 1)-5)
    > w ogóle o gsmarena nie wspomniałam.

    Starocerkiewnosłowiańskie przysłowie powiada: "Pies jak nie ma co robić,
    to sobie jaja liże". A kobieta...

  • 242. Data: 2021-06-28 15:58:53
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 27 cze 2021 o 10:49, Ewa pisze:

    > To mi się podoba, chociaż bardziej mnie niepokoi czy ładowarka
    > samochodowa nadąży z doładowywaniem podczas jazdy. W domu wystarczy
    > pamiętać. Tym bardziej, że w przypadku niektórych smartfonów bateria
    > jest niewyjmowalna, wiec nawet nie można założyć kupno drugiej i wymianę
    > podczas jazdy.

    Trzeba celować w 2A lub wydajniejsze, ale prawdziwy 1A
    raczej wystarczy... W samochodzie warto podpiąć via
    magnetycznie trzymane końcówki, by w razie czego ;)
    nie płakać...

    > Jest. "launcher"

    Od czasu Ace korzystam z Novej...
    Testowałem dziesiątki launcherów, w tym futurystyczne, do których
    wcześniejsze me telefony były zbyt słabe a których dziś już nie widzę...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 243. Data: 2021-06-28 16:01:33
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 28.06.2021 o 15:56, collie pisze:

    > Starocerkiewnosłowiańskie przysłowie powiada: "Pies jak nie ma co robić,
    > to sobie jaja liże". A kobieta...

    Posądzałam Ciebie o więcej kultury. Współczuję Twojej żonie, bo nawet
    najcudowniejszy smartfon w prezencie nie zrekompensuje jej takiego męża.

    Ewa

  • 244. Data: 2021-06-28 16:29:37
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 27 cze 2021 o 09:32, ToMasz pisze:

    > będziesz miała telefon bez etui? Bez obudowy? jak bez - nie ma problemu
    > (dopóki nie upadnie)

    Asus Max spadał wielokrotnie -- raz przeleciał ~150 centymetrów,
    zanim zatrzymał się na terakocie... Moim zdaniem wyczerpał TBW...
    Etui najpierw chciałem kupić, później już nie chciałem...
    Siadałem na nim wielokrotnie...

    Overmax też spadał -- wybił nawet dziury w terakocie...
    W sobie też wybił... ;) Co najmniej jedną dużą...
    (~na środku ekranu)

    > zachowanie. (pisałem o podwójnym stuknięciu w ekran aby załączyć i
    > wyłączyć - przydatne w uchwycie samochodowym).

    Wystarczy dotknąć włącznik z jego czytnikiem...

    > razu sprawdzić responsywność, jak szybko łapie gps (stawiam że 5 sekund)

    Raczej ten sam telefon może łapać 0 lub milion sekund... ;)

    > i wtedy podziel sie wrażeniami.
    > 1000zł to nie pryszcz, ale to tylko telefon a nie decyzja wpływająca na
    > całe życie.

    brak_czasu lub brak_paliwa lub inne_niedostatki
    słaba czułość odbiorników GNSS
    zła pogoda (w tym także jonosferyczne burze ;)
    i deszcze lub mgła bądź chmury)

    Bywało, że miałem zapas zerowy -- czasu lub paliwa...

    Raz (wówczas nie było powszechnego GPS -- 35 lat temu) pomyliłem się,
    więc pchałem motocykl do benzynowej stacji... swój zasięg określiłem
    z niebywałą precyzją, ale pojechałem złą drogą...

    Raz miałem mało energii elektrycznej w NVS40 a GPS Asusa
    źle funkcjonował podczas mgły...

    Raz miałem mało czasu -- jw...
    (zwykle mam mało czasu; wówczas wracałem z Wieńca i każda minuta
    przed zmierzchem była cenna, gdyż do ~15 godziny nie było warunków
    do bezpiecznej jazdy a był to najkrótszy dzień roku -- ZUS chybił,
    wysyłając mnie na taką śmierć...)

    Moim zdaniem GNSS to ważny punkt w smartfonie...
    GNSS, GSM, internet, akumulator...

    Natomiast niezbyt ważne są wg mnie kamerki, zwłaszcza:
    rozmywacze tła; tryby nocne i inne zębate koła; ultrawide'y itd... ;)

    Rzut oka mi nie powie, czy mam UltraWide, czy tylko Wide... ;)

    -=-

    Jutuberzy opowiadają godzinami o kamerkach, trybach ;) wideo,
    filmach kręconych nocą czy ruchliwym kotom, ale o GNSS milczą
    jak zaklęci... Co najwyżej zauważą, że GPS jest, do tego A-GPS
    i GLONASS... ;) (tak, jakby A-GPS był jakimś ekwiwalentem GPS)

    -=-

    Im lżejszy -- tym lepszy; im mniej pustki dookoła ekranu -- tym
    lepiej... Wolałbym jednak telefon tak gruby, by kamerki nie
    wystawały a uzyskane miejsce by było wypełnione akumulatorem...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 245. Data: 2021-06-28 16:54:42
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 28 cze 2021 o 16:29, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Asus Max spadał wielokrotnie -- raz przeleciał ~150 centymetrów,

    Pionowo leciał owe 150 cm...
    Q centrum Ziemi... ;) Startując z mej ręki...
    Podczas wyłączania światełka w WC...

> [...]
    > Siadałem na nim wielokrotnie...

    > Overmax też spadał -- wybił nawet dziury w terakocie...
    > W sobie też wybił... ;) Co najmniej jedną dużą...

    RN9P raz spadł z niespełna 1m -- akurat wtedy, gdy trochę ;) chorowałem,
    przez co miałem niezbyt pewny chwyt... Spadł chroniony etui... Śladów
    upadku nie widać -- ani na podłodze, ani na etui... Tym bardziej na
    telefonie...

    > Wystarczy dotknąć włącznik z jego czytnikiem...

    Być może też wystarczy powiedzieć coś miłego typu: 'OK Google'.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 246. Data: 2021-06-28 17:52:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Jun 2021 16:29:37 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > zanim zatrzymał się na terakocie... Moim zdaniem wyczerpał TBW...
    > Etui najpierw chciałem kupić, później już nie chciałem...

    A moj spadl raz ... i teraz mam dwie rysy - jedna na szkle ochronym,
    druga na "szybce" telefonu. Odlegle od siebie ..

    J.

  • 247. Data: 2021-06-28 18:42:58
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Odpada. Jak sobie kupię kiedyś to tylko Samsunga Dual SIM albo Xiaomi
    > Dual SiM.

    gsm arena podpowiada ze Twoje preferencje spełnia 274 modeli (plus
    starsze modele, bo zaznaczyłem "tylko dostępne"
    > https://www.gsmarena.com/search.php3?sMakers=9,80&sA
    vailabilities=1&sNumberSIMs=1W świetle tego słowo "tylko" brzmi nieco dziwnie. Nie
    wiem jak Ci
    grzecznie i kulturalnie powiedzieć, że zupełnie niepotrzebnie prosisz
    się o... taką a nie inną opinię

    ToMasz

    ps a wspomniana motka też występuje wersji dualsim

  • 248. Data: 2021-06-28 19:49:59
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > które spełniają moje warunki dopiero szukam. Muszę wiedzieć które
    > smartfony chcę porównać i ich nazwy podać gsmarena do porównania.

    Nie, gsmarena jest do szukania sprzętu o określonych cechach, które
    można dodatkowo porównać między sobą.

  • 249. Data: 2021-06-28 20:03:44
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 28.06.2021 o 19:49, ii pisze:

    > Nie, gsmarena jest do szukania sprzętu o określonych cechach, które
    > można dodatkowo porównać między sobą.

    Tak, właśnie to zauważyłam w ostatnim newsie ToMasza. Gdybym nie miała
    tego adresu z jego odpowiedzi Animce, to nie wiedziałabym jak do tego
    wejść. Ty wiesz?
    Jednak nie ma tam tego, na czym najbardziej mi zależy, czyli na przykład
    w Display Technology nie ma w ogóle AMOLED, jest tylko do zaznaczenia
    IPS i/lub OLED. Jeśli chodzi o GNSS, to takiej pozycji w Connectivity
    w ogóle nie ma. Jest GPS (jeszcze taka stara nazwa?) przy którym można
    tylko zaznaczyć, że ma być lub nie, bez żadnego uszczegółowienia.

    Będę drążyć temat Phone Finders dalej.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 250. Data: 2021-06-29 03:03:11
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 28 cze 2021 o 15:56, Ewa pisze:

    > Może i fajnie, ale wiesz, że nie o to mi chodzi.

    Czegoś Ci brakuje? -- indyjskiej nawigacji? ;)
    Nie widzę standardu ,,dysku''... (UFS 2.1 CZY UFS 3.1)
    (można zgadnąć, że SD860 ma UFS 3.1)

    --