  • 1. Data: 2023-03-03 19:22:54
    Temat: Jaki to numer? zagraniczny, czy polski
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    Witam

    Z tego co sie zorientowalem, ale pewnosci nie mam, to majac numer
    wpisany jako "48 XXX XXX XXX", wspanialy Android dodaje sobie +48, co
    powoduje powstanie numeru "+48 48 XXX XXX XXX". Teraz pytanie, co to za
    numer? Na infolinii plusa (mam numer w Plushu), probowalem sie czegos
    dowiedziec, ale nie maja wgladu w liste wyslanych smsow i ogolnie w
    liste jakichkolwiek polaczen wychodzacych z mojego telefonu (tragedia po
    prostu, bo niczego nie mozna sie dowiedziec). Kazali sobie zainstalowac
    aplikacje iPlus i tam pokazuje mi na liscie smsow, ze sms kosztowal 62
    grosze i poszedl na numer "+48 509 XXX XXX", ale jak naciskam na ten
    numer, to sie otwiera ksiazka adresowa z pustym kontaktem i numerem "+48
    48 509 XXX XXX".

    Wg informacji jakie znalazlem bazujac na tym, ile mi zjadlo kasy, to sms
    mogl pojsc pod te numery:

    1. Numery zagraniczne, nie liczac krajow krajów Unii Europejskiej,
    Norwegii, Islandii i Liechtensteinu
    2. numer międzynarodowy do sieci satelitarnych, morskich i samolotowych
    3. sieci stacjonarne w PL
    4. Jakies numery premium, rozryskowe itp

    Jak szukalem w necie, to Rosja odpada, bo oni maja kierunkowy +7. Numer
    stacjonarny w PL, najprawdopodbniej takze odpada, bo za dlugi numer.
    Jak zadzwonilem drugi raz na infolinie, to jakas inna kobieta probowala
    mi cos wiecej pomoc i widac bylo, ze jej zalezy w przeciwienstwwie do
    tego pierwzego goscia, ale ona najwyrazniej takze sie posluguje wujkiem
    google i jakims FAQ udostepnionym przez technikow, lub jakis inny dzial,
    wiec wielkiej pomocy nie uzyskalem. Ona skierowala trop na druga strone
    granicy, czyli do niemiec, bo numer 4848, to jakis numer kierunkowy w
    Niemczech.

    Macie pomysl, gdzie ten sms mogl pojsc?

  • 2. Data: 2023-03-03 20:28:31
    Temat: Re: Jaki to numer?
    Od: ? FCK banana union ? <h...@c...reptiles.farm.co.au.stop-spam.invalid>

    Pawel wrote:
    > Macie pomysl, gdzie ten sms mogl pojsc?

    Logo! W neoPRLu kierunkowy do Radomia i okolic.

    --
    hordilodoir

    https://tinyurl.com/chuje-jebane

  • 3. Data: 2023-03-03 20:43:37
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 3.03.2023 o 20:28, ? FCK banana union ? pisze:

    > Logo! W neoPRLu kierunkowy do Radomia i okolic.

    A nie za duzo tych cyferek tam jest, zeby to pasowalo do pl stacjonarnego?

  • 4. Data: 2023-03-03 20:53:50
    Od: ? FCK banana union ? <h...@c...reptiles.farm.co.au.stop-spam.invalid>

    Pawel wrote:
    > A nie za duzo tych cyferek tam jest, zeby to pasowalo do pl stacjonarnego?

    Po natrafieniu na istniejący numer, resztę obcina (i o ile
    coś w ogóle istnieje wysyła lub wsiąka w nirwana).

    W .pt (i setkach innych krajów); wysłany sms na łącze stałe
    zostanie zapowiedziany u odbiorcy głosowo

    Jest opcja potwierdzania dostarczenia sms (która należy
    aktywować; dla pewności dostawy).

    --

    .

  • 5. Data: 2023-03-03 22:30:55
    Od: ? FCK banana union ? <h...@c...reptiles.farm.co.au.stop-spam.invalid>

    Pawel wrote:
> [...]

    Pół roku otrzymywałem sms od zupełnie mi nieznanych delikwentów.

    Dla przykładu treść jednego z nich:

    "
    UPS: Your order will be shipped shortly #wl# at; arrive to you.
    http://renovables.frlp.utn.edu.ar/8/?0aql10.6o
    "

    (powyższy sznurek jest już od przeszło pol roku nieaktywny, bo
    tyle czasu mam już spokój z badziewiem, provider's uporali się
    z problemem).

    Pod sznurkiem znajdował się złośliwy program, wystarczyło
    pacnąć w link i zezwolić na instalację (co androTumany często
    czyniły rozprzestrzeniając "ścierwo" po całym świecie).

    W sieci ruchomej i stałej blokuje dzwonienia bez sygnalizacji
    numeru dzwoniącego, na dostarczony (niepożądany) sms reagowałem
    kontaktowaniem się (mając numer tel. nadawcy, z *rożnych* krajów)
    z ofiara trojana (złośliwy program) oraz z dostawca telekomunikacji.

    Byc może posiadany teleSraj jest za-wirowany (lub był) i wysyłał
    na przypadkowo generowane numery bullshit wiadomości (które *nie*
    pojawiały się w liście wysłanych sms!)... a koszty rosły...

  • 6. Data: 2023-03-06 15:10:53
    Temat: Re: Jaki to numer? zagraniczny, czy polski
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Mar 2023 19:22:54 +0100, Pawel wrote:
    > Z tego co sie zorientowalem, ale pewnosci nie mam, to majac numer
    > wpisany jako "48 XXX XXX XXX", wspanialy Android dodaje sobie +48, co
    > powoduje powstanie numeru "+48 48 XXX XXX XXX".

    W zasadzie prawidlowo.

    > Teraz pytanie, co to za
    > numer? Na infolinii plusa (mam numer w Plushu), probowalem sie czegos

    teoretycznie żaden ... nie istnieje. Przynajmniej w komórkach.

> [...]
    > prostu, bo niczego nie mozna sie dowiedziec). Kazali sobie zainstalowac
    > aplikacje iPlus i tam pokazuje mi na liscie smsow, ze sms kosztowal 62

    a sms w wyslanych masz?
    kierunkowy polski 48 to Radom, byc moze wyslałes "SMS glosowy",
    chyba tak -
    "Opłata za wysłanie krajowej wiadomości SMS do sieci stacjonarnych
    0,62 zł"

    > i poszedl na numer "+48 509 XXX XXX", ale jak naciskam na ten
    > numer, to sie otwiera ksiazka adresowa z pustym kontaktem i numerem "+48
    > 48 509 XXX XXX".

    Dziwaczne. twoj "48 XXX" nie zawiera 509?
    Moze zawiera, i wszystko jasne

    Bo jak nie, to podejrzewac mogę:
    a) plus/h zglupial,
    b) odbiorca ma przekierowanie czy przeniesienie do operatora
    komorkowego,
    c) to jakis nr bramki od tych sms glosowych,
    d) zdazyles sobie zalozyc kontakt dla numetu +48509xxxx o nazwie
    "48XXXXXXXXX"

    P.S SMS w stacjonarnej sieci - jeszcze cos innego.
    https://www.komputerswiat.pl/poradniki/sprzet/wysyla
    my-i-odbieramy-sms-y-przez-telefon-stacjonarny/fsh88
    0y

> [...]
    > Norwegii, Islandii i Liechtensteinu
    > 2. numer międzynarodowy do sieci satelitarnych, morskich i samolotowych

    no i dokladnie to.

    Jakbys wprowadzal ten numer na stacjonarnym telefonie, to po 9 cyfrze
    zaczełoby cie łączyc gdzies z Radomiem, ignorując dwie pozostale
    cyfry. Ale komórka chyba tak nie powinna.

    Testuje w Play numer 71xxxyyyzzz i slysze "numer nie istnieje.

    > Macie pomysl, gdzie ten sms mogl pojsc?

    na stacjonarny 48XXXxxxX

    no chyba, ze nigdzie, bo wlasciwa bramka rozpoznala,
    ze 48XXXxxxXXX nie istnieje ... ale oplate pobrano ..

    J.

  • 7. Data: 2023-03-06 16:21:45
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.03.2023 o 15:10, J.F pisze:

    >... ale oplate pobrano ..

    Od 20 lat mam polew na ten zwrot :D

    Tak, tak to jest w abonamencie/nolimit.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 8. Data: 2023-03-07 09:34:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Mar 2023 16:21:45 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Od 20 lat mam polew na ten zwrot :D
    >
    > Tak, tak to jest w abonamencie/nolimit.

    W sensie, ze masz no-limit i mozesz sie smiac?

    No coz ... ty przeplacasz co miesiąc :-)

    Ale ... sms na stacjonarne tez masz no-limit, czy płatne ekstra?

    J.