  • Data: 2020-06-26 23:51:01
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 26 Jun 2020 22:48:25 +0200, ToMasz napisał(a):

    > nasze elektrownie mają 40% sprawności. silnik diesla 30%
    A silniki benzynowe góra 25 a to połowa floty. Zapominasz o cenie prądu
    z fotowoltaiki i wiatru, już teraz jest niższa od tej z elektrowni
    cieplnych a gdy uwzględnić koszt wydobycia węgla i jego transport a
    także rozliczne szkody przez to powodowane a także przez jego spalanie
    jest duuużo niższa. Zamknięcie elektrowni cieplnych będzie się wiązało z
    obniżką cen prądu. Dzięki temu być może nie będziesz brodził po kolana
    w słonej wodzie :) Na ile to wycenisz?

    > dostawa paliwa na całe życie auta, to jedna ciężarówka. dostawa prądu na całe życie

    > auta to tysiące kilowatogodzin staracone w kablach, prawie 10% na
    > transformacje z wysokiego ac na niskie dc i straty na sprawności w
    > akumulatorach.
    Zapominasz o transporcie ropy ze złóż. Zapominasz o kosztach wydobycia
    i przeróbki ropy. Zapominasz o kosztach wojen toczonych o ropę.
    Zapominasz o szkodach ekologicznych z wydobywania kopalin a także o
    kosztach leczenia i zdrowiu zatruwanych spalinami. Pamiętasz jedynie o
    transporcie gotowego wyrobu z rafinerii na benzynówkę. Koszty przesyłu
    prądu się nie zwiększą, bo sieć zostanie przebudowana na model
    rozproszony.

    >kiedy się opłacają elektryki? jak masz solary i jeździsz
    > max 20km dziennie. to po co akumulator na 200km
    Dla wygody masz duży przebieg. Ale na codzień jeździsz te 20 km a na
    tyle to ci doładuje panel na dachu samochodu. Duża pojemność będzie się
    ci przydawać w przyszłym modelu zasilania domów mieszkalnych w prąd.
    Akumulator samochodowy zapewni ci zasilanie domu w nocy. Nie tylko twój,
    wszystkich w lokalnym klastrze. Zużyte w samochodzie baterie drugie tyle
    życia spędzą jako lokalne domowe źródła energii.

    > Wytworzenie samochodu elektrycznego jest droższe niż produkcja zwykłego.
    Na razie. Po uruchomieniu i rozkręceniu produkcji okaże się że jest dużo
    tańszy z uwagi na to że połowa wartości samochodu spalinowego to silnik
    z urządzeniami towarzyszącymi. A elektryka co najwyżej 20%. Nowość musi
    kosztować, w końcu się uruchamia nową gałąź przemysłu. Za 10 lat cena
    zejdzie poniżej dzisiejszej spalinówki.

    --
    Jacek
    I hate haters.