  • 331. Data: 2020-07-07 10:11:20
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-06 o 23:13 +0200, Myjk napisał:
    > Jako zabawkę to bym potraktował pewnie Teslę z przyśpieszeniem 2,5 do
    > setki -- ale są też inne, całkiem przeciętne, elektryczne samochody.
    > Niemniej i one dają frajdę z jazdy i użyteczność jakiej nie
    > doświadczysz w spaliniaku.

    Od frajdy są różne inne rzeczy w życiu, niż codzienny dupowóz. A z tą
    użytecznością przewyższającą termiczny samochód to musiałbyś coś więcej
    opisać, bo brzmi jak jakiś slogan reklamowy.

    > Tylko w zaściankowej polsce, która kuleje mentalnie niestety pod
    > każdym względem.

    Po co masz się tam tak męczyć w tym ciemnogrodzie. Zapraszamy na
    zachód! Przyjedź koniecznie elektrykiem (jak już kupisz).

    > Weź zerknij łaskawie na zachód. Trudno tam, nawet w zimie, przejechać
    > 5km autostrady aby nie zobaczyć jakiegoś popylającego elektryka.

    Spokojnie z tą generalizacją. Siedzę na zachodzie. Tu gdzie mieszkam,
    widziałem elektryka RAZ w przeciągu ostatnich 2-3 lat. Zgubił się
    wyraźnie, bo blachy miał całkiem obce. 75% aut to diesle, a reszta
    miejskie benzyniaki. No i kilka mini samochodzików (też na ropę) dla
    tych co mieli PJ a już nie mają.

    Mateusz

  • 332. Data: 2020-07-07 12:34:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No to gadaj z podobnymi sobie.

    On nie gada, on głównie zadaje pytania, takie z typu infantylno-głupich,
    często wewnętrznie sprzecznych. Co poniektórzy zniżają się, aby podjąć
    dyskusję, niepotrzebnie. To taka lekka wersja Ąckiego, który nie może
    się oduczyć toppostowania.

    --
    Liwiusz

  • 333. Data: 2020-07-07 14:38:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    On Monday, July 6, 2020 at 11:16:03 PM UTC+2, Myjk wrote:

    >"Wsparcie" ladnie brzmi, a chodzi oczywiscie o bardzo mocne dotacje
    >;)
    >czyli doplaty do kupna samego samochodu i pozniej kosztow jego
    >uzywania.
    >Z punktu widzenia panstwa, ktore produkuje prad glownie z wegla,
    >nawet zdaje sie importujemy prad (?) takie doplaty a calkowicie
    >nieekonomiczne i nieuzasadnione.
    >Motoryzacja daje spore wplywy do budzetu (VAT za pojazdy, paliwa,
    >oplaty paliwowe, akcyza). W aktualnej sytuacji (nie produkujemy
    >niczego do pojazdow elektrycznych) cala ta kasa wyjdzie z Polski..

    Gdzies pod wroclawiem LG mialo budowac fabryke baterii.

    No i miedz produkujemy, a silniki elektryczne miedzi potrzebuja :-)

    >Jesli mamy umowy z Eu na konkretny udzial energii odnawialnej w
    >produkcji pradu i groza nam kary za ich niedotrzymanie, to duza ilosc
    >elektrykow dodatkowo utrudnia sprawe (mocno zwiekszy zapotrzebowanie
    >na prad), czyli tym bardziej nie oplaca sie ich dotowac...

    Albo niewielki % elektrykow podniesie wydajnosc elektrowni w nocy, a
    dostawi sie wiatrakow i solarow na dzien.

    J.

  • 334. Data: 2020-07-07 14:44:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-07-06 o 23:15, Myjk pisze:
> [...]

    Organizator tego przedsiewziecia musial gdzies ladowac, i mogl to
    robic na wlasnej, taniej stacji.

    Tylko caly proceder drogi - pracownik musi jakos dojechac do samochodu
    w miejscu jego porzucenia, zajechac na ladowarke,
    potem rozwiezc naladowane po miescie.
    I jak dojechac - drugim samochodem z drugim kierowcą, na elektrycznej
    hulajnodze ?
    A moze lawetą, na wypadek rozladowania do konca ?

    No - moglby pojechac sam drugim, naladowanym samochodem, zostawic na
    miejscu tego zabieranego.

    >Wiesz jakie i gdzie w Europie jest wsparcie dla EV?
    >W Polsce jest faktycznie tylko rządowe ekogadanie.

    No, w Norwegii byla ulga podatkowa.
    A to nie jest mala rzecz - chyba drugi samochod sie uzbiera, a moze
    nawet dwa ...

    J.

  • 335. Data: 2020-07-07 15:26:26
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .07.2020 o 14:38 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

    > Gdzies pod wroclawiem LG mialo budowac fabryke baterii.

    Prawda. Czyli kasa wyjedzie z Polski, a u nas zostanie zanieczyszczone
    środowisko.

    --
    Trefniś

  • 336. Data: 2020-07-07 15:30:47
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, July 7, 2020 at 3:26:36 PM UTC+2, Trefniś wrote:

    > Prawda. Czyli kasa wyjedzie z Polski, a u nas zostanie zanieczyszczone
    > środowisko.

    ... a nastepnie jakas Makrela z Makaronem ustala, ze zeby bylo eko-sprawiedliwie, w
    duchu UE, to nalezy je utylizowac w miejscu produkcji ;)

  • 337. Data: 2020-07-07 16:02:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 2 Jul 2020 09:02:10 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > W tym celu należy rozbudować sieć przesyłową o
    > długodystansowe wysokonapięciowe linie międzykrajowe, by wietrzna północ
    > mogła zasilać południe gdy tam chmurno a słoneczne południe północ gdy
    > tam flauta.

    Jakby ktoś wątpił w mój obraz sytuacji to news z dziś:
    https://energetyka24.com/polska-firma-polaczyla-syst
    emy-elektroenergetyczne-danii-i-niemiec
    Zaprawdę mówię wam, śledźcie trendy:)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 338. Data: 2020-07-07 16:34:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-07-2020 o 07:48, cef pisze:

    > Załóż sobie, że przeciętny użytkownik chciałby przejechać minimalnie
    > codziennie
    > 15km do pracy i 15km z pracy do domu, ale zarówno w domu jak i w pracy
    > nie ma możliwości ładowania. Taką potrzebę spełnia cała paleta spaliniaków
    > od złoma za 1000zł do limuzyny za kilkaset tysięcy.
    > A elektryk byłby wtedy tylko upierdliwy.

    Jakim cudem?
    Chodzi o podłączenie przewodu w garażu?
    Tankowanie wężem z dystrybutora jest mniej problemowe?

  • 339. Data: 2020-07-07 16:37:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-07-2020 o 14:38, J.F. pisze:

    > Gdzies pod wroclawiem LG mialo budowac fabryke baterii.

    Nie miało tylko wybudowało i produkuje.

  • 340. Data: 2020-07-07 17:45:48
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-07-07 o 16:34, Cavallino pisze:

    > Jakim cudem?
    > Chodzi o podłączenie przewodu w garażu?
    > Tankowanie wężem z dystrybutora jest mniej problemowe?

    Przeciętny użytkownik nie ma garażu. Parkuje pod blokiem.
    Ty czytasz teksty na które odpisujesz?