  • 31. Data: 2020-08-31 17:17:36
    Temat: Re: Kabel światłowodowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Hm, jak tniesz kielbase prosto/padle, to powiesz "pod katem
    > 0 stopni" czy "pod katem 90 stopni" ?

    O cięciu różnych rzeczy (np. desek) mówi się czasem, że zostały
    ucięte "równo", albo "jak kiełbasa", czyli "krzywo". Miarą tej
    krzywizny jest odchyłka od cięcia "równego".

    > Wiec moze te 80 stopni maja sens :-)

    Ma sens, ale się nie przyjęło. W optyce przeważnie wszystko
    odnosi się do prostej opisującej drogę światła, a nie do
    płaszczyzny prostopadłej tej linii.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2020-08-31 17:23:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wowa" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Czytałem że taki będzie lepszy. Dobrze zabezpieczyć wtyczki i powinno
    >przejść. Tam ma być arot ułożony. A ciągnąć technika do zgrzania
    >dwóch wtyczek to może być problem, instalacja z dala od miast.

    Jesli dobrze widze, to teraz nawet kleic nie trzeba

    https://www.youtube.com/watch?v=kHJcfrEyvv4
    https://www.youtube.com/watch?v=epTzemeJjAw

    P.S. Gdzie ten kąt - tylko na tulejce?
    https://www.youtube.com/watch?v=XN3eFQ0mn1c

    Zaraz .. dawniej to byla naprawde tulejka, ucinalo sie koncowke włokna
    i polerowało na rowno.
    A tu jakos nie widze aby precyzyjnie wsadzali wlokno, aby nie
    wystawało czy sie nie chowalo.

    Tu juz dziurki nie ma tylko soczewke jakąs te wtyczki maja na koncu ?

  • 33. Data: 2020-08-31 17:38:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >O cięciu różnych rzeczy (np. desek) mówi się czasem, że zostały
    >ucięte "równo", albo "jak kiełbasa", czyli "krzywo". Miarą tej
    >krzywizny jest odchyłka od cięcia "równego".

    Ale to nie tlumaczy, jak sie katy mierzy.

    >Ma sens, ale się nie przyjęło. W optyce przeważnie wszystko
    >odnosi się do prostej opisującej drogę światła, a nie do
    >płaszczyzny prostopadłej tej linii.

    Ale musisz jeszcze dodac, ze to kat miedzy drogą swiatła a normalną
    (prostopadła) do powierzni.
    Bo kat miedzy plaszczyzną cięcia a prostą drogi swiatła to znow 82
    stopni :-)

    No i ta "droga swiatla" przy takich cieciach skosnych to kiepska jest,
    bo sie swiatlo załamuje :-)

    J.

  • 34. Data: 2020-09-01 08:52:49
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > Ale tu podali precyzyjnie kąt, nie trzeba już ludzi wypytywać. Rozumiem
    > to oczywiście jako odchyłkę od prostopadłego cięcia, tak jak to zwykle
    > z kiełbasą bywa.

    A, dzięki, myślałem że o inną motywację chodziło ;)

    Pozdrawiam

    DD

  • 35. Data: 2020-09-01 09:07:21
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

> [...]
    >
    > Ma sens, ale się nie przyjęło. W optyce przeważnie wszystko
    > odnosi się do prostej opisującej drogę światła, a nie do

    Eeeee, tak sobie myślę, i myślę, i wyobrażam sobie te 8 stopni od osi
    optycznej...

    Jakby ktoś próbował tak zeszlifować czoło światłowodu no to życzę mu
    wszystkiego najlepszego :)
    A najbardziej dobrego kontaktu włókien ;)

    Gdyby była mowa o jakichś 30 czy 50 stopniach to byłoby się nad czym
    zastanawiać.

    Pozdrawiam

    DD

  • 36. Data: 2020-09-01 09:40:57
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2020-09-01 o 09:07, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Gdyby była mowa o jakichś 30 czy 50 stopniach to byłoby się nad czym
    > zastanawiać.

    Byc może chodzi o wyrzucenie poza oś optyczną nieuchronnych odbić wstecznych na
    styku, by je zmusić do częstszych odbić po ściankach i szybciej wytłumić.

    --
    A S

  • 37. Data: 2020-09-01 10:55:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 31 Aug 2020 12:06:14 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Precyzje tego, zeby swiatlo z nadajnika trafilo w swiatlowod, ktory
    > ma
    > srednice 9um,
    > a jak pamietam dawne jednomody, to nawet mniej.

    A czemu akurat 9 a nie 10? Całkowite wew. odbicie nie zależy od
    grubości.

    --
    Marek

  • 38. Data: 2020-09-01 17:25:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    rada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A czemu akurat 9 a nie 10?

    Bo podawane tu przyklady
    http://www.ted.net.pl/swiatlowody/patchcord-optyczny
    -zbrojony-zewnetrzny-opto-lc-upc-lc-upc-duplex-sm-9-
    125-150m.html
    https://www.dipol.com.pl/patchcord_swiatlowodowy_tow
    ar_na_zamowienie__L7370.htm

    maja 9um a nie 10.
    Wiki co prawda podaje ze stosuje sie od 8 do 10.5.

    ale chodzi mi po glowie, ze dawniej bylo to jeszcze mniej.

    Tak czy inaczej - w 10um tez trzeba trafic.

    >Całkowite wew. odbicie nie zależy od grubości.

    A podobno te jednomodowe dzialaja jak falowod a nie na odbiciu.

    J.

  • 39. Data: 2020-09-01 17:47:11
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Zapytaj tutaj:
    > http://www.ted.net.pl/kontakt.html
    > https://cdr.pl/
    > http://alfaextranet.pl/

    Dzięki za namiary.
    Wojtek

  • 40. Data: 2020-09-01 20:47:59
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 01.09.2020 o 10:55, Marek pisze:
    [...]
    > A czemu akurat 9 a nie 10? Całkowite wew. odbicie nie zależy od grubości.

    Nie do końca. Przy rozmiarach rzędu długości fali dzieją się dziwne
    rzeczy. Na nich opiera się na przykład technika ATR w spektroskopii w
    podczerwieni.

    P.P.