    Date: Thu, 23 Jun 2022 16:21:11 +0200
    Subject: Re: Kamera na działkę
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.06.2022 o 15:48, ptoki pisze:

    > Dlatego napisalem duzo. W sensie przewymiarowane.

    To byś musiał srogo przewymiarować >10 krotnie i nie wiem czy by
    wystarczyło. Na dodatek, kiedy w grudniu w idealnych warunkach masz
    dzień 5h to trzeba się zbierać ostro w gromadzenie energii w czasie...a
    to wymaga czasu bo nie wepchniesz kW w akumulatory, żeby wystarczyło na
    pozostałe 19h, czyli wchuj przewymiarować wszystko.

    > Jak myslisz o budowie duzego akumulatora (a JF dodal ze moze by magazynowac na
    zime) to i tu przewymiarowanie podpada pod podobna komplikacje.

    U mnie to działka rekreacyjna więc akurat to co mam, to wystarcza bo
    zimą tam nie siedzę więc ogrzewanie odpada.

    Generalnie w domach też się zmieniło w sensie że są LED, laptopy i tych
    ciężkich kW co kiedyś, się nie ciągnie. Lodówa i pralka jedynie,
    kuchenka może być na gaz. Tutaj akurat PV z akumulatorami by stykło do
    samowystarczalności.

    > Pozatym pv to taki se pomysl bo uzyski sa z grubsza polowe tego co zrobi solar.
    > Ale i tak ten solar musi byc przewymiarowany.

    Też nie. Znajomy ma i gówno z tego jest, tego ciepła zimą. Już lepiej
    właśnie PV w sensie uzysku mocy. Latem oczywiście odwrotnie.

    > Ale skoro sa tacy co twierdza ze PC powietrzna dziala do -15 to i tu podobnie mozna
    pofantazjowac.

    > Do kompletu mozna by jeszcze kostkarke do lodu wymienic. Ale jakims cudem te co
    publikuja specyfikacje podaja jakis smiesznie niski cop.
    > Kiedys liczylem wolumen lodu jaki by trzeba na sezon i byl do przelkniecia. Choc
    nie byl to wolumen maly. Na granicy przenosnika tasmowego.

    To już lepiej w sensie kumulacji ciepła, jakiś dobry, duży podziemny
    zbiornik z termoizolacją. Ale jak duży? miliard litrów? Wincyj? :D
    Musiałby być taki, że go latem napierdalasz solarami przez 3-4 miechy a
    ciągniesz drugie tyle co najmniej, po drodze uzupełniając tym co masz z
    PV/grzałki.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>