    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 24 Jun 2022 00:21:48 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Kamera na działkę
    From: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 23 czerwca 2022 o 09:22:26 UTC-5 LordBluzg(R)?? napisał(a):

    > To byś musiał srogo przewymiarować >10 krotnie i nie wiem czy by
    > wystarczyło. Na dodatek, kiedy w grudniu w idealnych warunkach masz
    > dzień 5h to trzeba się zbierać ostro w gromadzenie energii w czasie...a
    > to wymaga czasu bo nie wepchniesz kW w akumulatory, żeby wystarczyło na
    > pozostałe 19h, czyli wchuj przewymiarować wszystko.

    ta. no ale inne pomysly rownie trudne.
    ten z solarami nie taki drogi ale co zrobic z cieplem latem? Topic ten lod z zimy?
    PV wtedy nieco lepsze, mozna prad sprzedac...

    zime) to i tu przewymiarowanie podpada pod podobna komplikacje.
    > U mnie to działka rekreacyjna więc akurat to co mam, to wystarcza bo
    > zimą tam nie siedzę więc ogrzewanie odpada.
    >
    > Generalnie w domach też się zmieniło w sensie że są LED, laptopy i tych
    > ciężkich kW co kiedyś, się nie ciągnie. Lodówa i pralka jedynie,
    > kuchenka może być na gaz. Tutaj akurat PV z akumulatorami by stykło do
    > samowystarczalności.

    Ja tu mam inna obserwacje.
    Owszem led/lcd ale kWh zuzywane na przestrzeni lat sie duzo nie zmienilo.
    Kiedys w domu to pozeraczami pradu byl rubin i farelka zima. Poza tym pralka/lodowka
    i jakies zelazko.
    Zarowek to moze 300W bylo razem wlaczonych.

    Dzis te 300W to miedzy ledy a laptopy/tv sie podzielilo.
    Plus wszystkie standby i inne "swiecidla" (router, wyswietlacz piekarnika itp.)

    I w wyniku tych zmian zuzycie jest relatywnie podobne.
    https://wysokienapiecie.pl/1823-kowalscy-zuzywaja-co
    raz-mniej-pradu/
    https://data.worldbank.org/indicator/EG.USE.ELEC.KH.
    PC?locations=PL-1W-CA-US-RU-DE-FR-BY-CZ&most_recent_
    value_desc=true

    U nas prawie plasko od 40 lat.

    > Też nie. Znajomy ma i gówno z tego jest, tego ciepła zimą. Już lepiej
    > właśnie PV w sensie uzysku mocy. Latem oczywiście odwrotnie.

    Jak wyzej. Niby tak, niby nie.

    publikuja specyfikacje podaja jakis smiesznie niski cop.
    nie byl to wolumen maly. Na granicy przenosnika tasmowego.
    > To już lepiej w sensie kumulacji ciepła, jakiś dobry, duży podziemny
    > zbiornik z termoizolacją. Ale jak duży? miliard litrów? Wincyj? :D

    Kiedys opisywany byl zbiornik na parafine.
    Chyba maniek i JF dyskutowali o tym.
    U mnie wychodzi 30m3. I liczylem tylko to co uzyskam ze stopienia jej.
    To z grubsza pojemnosc jednego duzego pokoju.

    > Musiałby być taki, że go latem napierdalasz solarami przez 3-4 miechy a
    > ciągniesz drugie tyle co najmniej, po drodze uzupełniając tym co masz z
    > PV/grzałki.

    Taki generalnie pomysl byl.
    Felery takie ze drogo. Parafina tania nie jest.
    Pali sie wesolo jak sie zapali. A zgasic trudno.
    Troche problem z odbieraniem ciepla. Jak sie wezownica oklei zestalona parafina to
    gorzej przewodzi.

    Ale jakby pod domem bylo, zaizolowane jakims styro to prawie samo dziala.

    I troche obok:
    Dobry masywny dom potrzebuje wrecz tygodni aby sie zagrzac.
    Moj jak nie wietrzony w zlych momentach to dobre 3-5tygodni upalow dochodzi do
    temperatur nieznosnych w lato a w okresie jesiennym podobnie trwa aby trzeba bylo
    zaczac palic jak na zewnatrz jest juz mocniej zimno.

    Alternatywnie: Wyniesc sie do grecji/hiszpanii. Tam grzac nie trzeba a chlodzic sie
    daje fotowoltaika...