    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 24 Jun 2022 13:30:56 -0700 (PDT)
    <62b573fa$0$463$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Kamera na działkę
    From: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 24 czerwca 2022 o 03:21:57 UTC-5 LordBluzg(R)?? napisał(a):
    > W dniu 24.06.2022 o 09:21, ptoki pisze:
    > [...]
    pralka/lodowka i jakies zelazko.

    PC?locations=PL-1W-CA-US-RU-DE-FR-BY-CZ&most_recent_
    value_desc=true

    > Tak po prawdzie, to przejdźmy na złotówki, bo lepiej się tak rozmawia.

    Seka seka.
    My tu nie o oplacalnosci gadamy bo na to nie ma szans.
    My o mozliwosciach. Te Twoje akumulatory i panele do kameri rybki tez jakos
    specjalnie oplacalne nie sa.
    Ot mozesz miec kamery tam gdzie nie ma sieci. Ot tyle.
    My tu w tym zakatku watka gdybamy o mozliwych (nie tanich) opcjach stania sie
    bezgridowcem.

    > U mnie w domu rachunek miesięczny za prąd wynosi ~ 130zł, czyli mam
    > 260zł co 2 miesiące. Rocznie to 1550zł jeśli chodzi o prąd. Kuchenka na
    > gaz i to z butli bo rurociągu nie ma w okolicy. Koszt gazu to obecnie
    > 60zł/mies czyli butla na 2 miesiące. Ogrzewania nie liczę w prądzie bo
    > go nie mam. Jak widzisz, przy obecnych cenach bez sensu jest
    > kombinowanie z PV i akumulatorami bo zwrotu inwestycji nie będzie. A
    > takie opłaty to dla mnie pikuś.
    > Umowy prosumenckie się skończyły ale nawet jeśli instalowałbym PV to
    > jedynie po to aby ogrzewać się prądem bo dopiero tutaj zaczyna się
> [...]

    Tu nie ma sie co rozwodzic nad tematem. Jakby sie oplacalo to taurony by kopalniom
    powiedzialy pa!
    I kowalski by nie mogl kupowac paneli bo tam bylby pinionc do zrobienia a nie jakas
    niezaleznosc.
    Ale to inna inkszosc.

    > Do ogrzewania potrzebuję 3T węgla co przy obecnych cenach daje koszt
    > 9tys/rok. Zakładając ze pożyję jeszcze 30 lat, musiałbym wykombinować
    > taki koszt inwestycji, żeby było to opłacalne i co najmniej 7 lat na
    > zwrot kosztów...czyli 60tys mogę zainwestować.

    O ile wegiel nie zdrozeje.
    Ale mysle ze to przejsciowa gorka. Cena powinna opasc bo za tyle to sie nawet chyba
    zalane kopalnie by
    oplacalo uruchamiac.
    No chyba ze urzednik zabroni i sily zbrojne/komornicze nasle...

    > Kombinując na wszelakie sposoby, nie ma opcji, żeby za 60tys zrobić
    > sobie instalację PV/Solar/PC/cokolwiek, która jest w stanie mnie ogrzać
    > zimą, czyli łącznie z akumulatorami czy zbiornikiem. Wychodzi, że albo
    > kupić PC i lecieć z prądu albo ceny węgla wrócą do normy. Jeśli wrócą,
    > to nie ma żadnego sensu kombinowanie z czymkolwiek.
    > [...]

    Ano nie ma. Dlatego dalem przyklady jakie dalem. Kazdy najbardziej mozliwy ale kazdy
    okrutnie niemozliwy.

    > Zdecydowanie za mało. Taki zbiornik musi być wielgachny, żeby zmieścić
    > przeliczalną energię na miesiące+straty.

    Tyle. Policz se.
    cieplo topnienia 1kg parafiny to 150-250kJ

    https://en.wikipedia.org/wiki/Paraffin_wax
    https://polskiprzemysl.com.pl/przemysl-chemiczny/par
    afina-w-akumulatorach-ciepla/
    https://mostwiedzy.pl/pl/publication/download/1/mozl
    iwosci-zastosowania-materialow-zmiennofazowych-do-ak
    umulowania-ciepla-oraz-ich-modyfikacje_58727.pdf

    Nie wiem ile ciepla ci ucieknie z spalin ale parafiny nie straca duzo. szczegolnie
    pod domem.
    No i nie potrzeba tyle co teraz wegla bo beda solary wiec one pociagna w okresach
    wiosna/jesien

    Jak liczylem to trzeba by 30 ton tej parafiny.
    Mysle ze sie nie machlem nigdzie.
    Ale 30 ton to nadal sporo. I pali sie dobrze jak stopione...

    > No i wyżej wyliczyłem, że 60tys to drobne na waciki :D

    temperatur nieznosnych w lato a w okresie jesiennym podobnie trwa aby trzeba bylo
    zaczac palic jak na zewnatrz jest juz mocniej zimno.
    > Okres grzewczy w Polsce to 6 miesięcy, czyli pół roku i tak należy to
    > liczyć. OK, bardzo dobrze wykonana termoizolacja domu to podstawa ale to
    > w zasadzie tyczy się nowego budownictwa bo starego nie przerobisz, żeby
    > było tak kolorowo.

    Nie do konca.
    Taki grzewczy gdzie solary nie dadza z siebie nic to ledwo 3-4 miesiace.