    Subject: Re: Kanał Sueski
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Sun, 28 Mar 2021 21:23:04 +0200

    > A do jakiego ciśnienia to działa? Zastanowiłeś się, ile taki statek
    > waży? Jeden kontener morski waży 30 ton. Policz na zdjęciu, i9le ich tam
    > jest.

    To jest mocne, bo utrzymuje cały statek podczas wodowania.
    Tu zapewne wystarczy podnieść tylko sam koniec statku o parę centymetrów.
    Poduszka ma 3 bary ciśnienia, ale jak powierzchnia styku jest duża to
    wychodzi spora siła 10T na metr kwadratowy.
    http://www.marinerubberairbag.com/sale-10341905-ship
    -landing-marine-rubber-airbag-work-pressure-0-07-0-3
    3mpa-ccs-certificated.html

    WM