-
Data: 2009-08-12 20:37:18
Temat: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Pan Dariusz K. Ładziak napisał:
>> A dlaczego 1000 km/h? Spadochroniarz, zanim otworzy spadochron, może
>> przyspieszyć do prędkości około 200 km/h. Na więcej opór powietrza
>> nie pozwoli. Z samolotem może być różnie, ale 1000 km/h, to przesada.
>> Toż to prawie prędkość dźwięku. Tylko ten topolew, co ostatnio spadł
>> w Iranie, wyrżnął w ziemię tak niefortunie, że zrobił krater niczym
>> meteoryt. Ale zwykle tak nie jest.
>
> Nie takie złe oszacowanie - samoloty pasażerskie z napędem
> turboodrzutowym czy turbowentylatorowym lataja z prędkościami rzędu 0.8
> Mach. Spadając potrafią się jeszcze rozpędzić - był przypadek (w dawnym
> Związku Radzieckim) że samolot spadając prędkość dźwięku przekroczył
> (oczywiście sam kadłub, skrzydła zgubił wcześniej). Tak więc oszacowanie
> prędkości uderzenia w ziemię na 1000km/h nie jest specjalnie przesadzone.
Irański TU-154 też musiał mieć prędkość niewąską, skoro potrafił wyryć
takie dziursko srogie przy upadku.
> Natomiast, jak już pisałem - droga wytracania tej prędkości przez
> rejestrator (zwykle w okolicach ogona montowany) jest o rząd wielkości
> co najmniej dłuższa od oszacowanej na 1m.
O ile się nie rozpadnie w powietrzu. Odniosłem wrażenie (być może mylne),
że liczący wyimaginował sobie taki samodzielnie spadający rejestrator.
Tak czy inaczej, na ogół przyspieszenia będą mniejsze. Chociaż pozbawiony
skrzydeł kadłub spadający ogonem w dół też sobie można wyobrazić.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 12.08.09 20:40 Jarosław Sokołowski
- 12.08.09 20:13 Jaroslaw Berezowski
- 12.08.09 21:27 Jarosław Sokołowski
- 09.09.09 05:51 Przemek
- 09.09.09 05:54 Przemek
- 09.09.09 06:54 Jarosław Sokołowski
- 09.09.09 16:01 Dariusz K. Ładziak
- 09.09.09 21:47 Przemek
- 09.09.09 21:55 Przemek
- 09.09.09 22:31 Jarosław Sokołowski
- 10.09.09 05:51 Przemek
- 10.09.09 11:34 Jarosław Sokołowski
- 10.09.09 14:19 Dariusz K. Ładziak
- 11.09.09 14:36 Przemek
- 11.09.09 14:41 Przemek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Mierniki poziomu glukozy (CGM, FGM)
- A Szwajcarzy kombinują tak: FinalSpark grows human neurons from stem cells and connects them to electrode arrays
- Kontrola nad prądem - sprawdź jak działa [apka - przyp. JMJ] eLicznik
- NETIA i hasło logowania
- Modulacja FM
- Najgorszy język programowania
- Kol. sukces po polsku: firma Szumisie sp. z o.o.
- Chińska Telefonia 6G - Chcą Nas Sterować Elektrycznie - Jak Kukiełki w Teatrze Lalek!!!
- RS-485 ale automatycznie dwukierunkowy
- Leżakujące SSD gubią po roku dane
- kolorowy e-paper
- Sterownik kotła CO praca PWM
- Jakie baterie A23 i LR44?
- OLED SSD1306 - degradacja?
- Który symulator AVR jest ,,prawilny"?
Najnowsze wątki
- 2025-12-12 Warszawa => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-12-12 Warszawa => Architekt rozwiązań (Workday) - Legal Systems <=
- 2025-12-12 Warszawa => Dynamics 365 Commerce/POS Developer <=
- 2025-12-12 Wrocław => React Developer with knowledge of C++ <=
- 2025-12-12 Białystok => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-12-12 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Finance Consultant <=
- 2025-12-11 To już efekt Żurka czy coś jeszcze GORSZEGO?
- 2025-12-11 Policjanci w mieście Łodzi zmierzą ci prędkość z błędem mniejszym niż producent w laboratorium :-)
- 2025-12-11 Warszawa => Senior Java Developer <=
- 2025-12-11 Kolejny prezent
- 2025-12-10 hameryka
- 2025-12-10 Tak im zależy na wlasnym kraju. :-(
- 2025-12-10 Czy "hipoteka przymusowa" podpada (powinna podpadać) pod ochronę immunitetem poselskim? [Ziobro]
- 2025-12-10 Żurek po raz kolejny wykazał jaki poziom reprezentuje
- 2025-12-10 Gdańsk => Microsoft Dynamics AX/365 SCM Consultant - Service & Suppor




2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność