  • Data: 2020-12-21 21:55:42
    Temat: Re: Kilka pytań o STM32F407VGT6
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 21.12.2020 19:51, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Piszę firmware dla urządzenia korzystającego z RMII w STM32. Żadnego
    > specjalnego prowadzenia ścieżek tam nie zastosowano.

    Widziałem kiedyś tutorial, w którym płytka discovery została połączona z
    modułem PHY za pomocą zwykłych kabli ze złączami do goldpinów, więc
    podejrzewałem, że ten interfejs nie jest aż tak wymagający. Z drugiej
    strony to, że coś działało w tutorialu nie oznacza, że będzie działało
    stabilnie w finalnym urządzeniu, więc wolałem zapytać.

    > Niemniej zaleca się, żeby różnica w długości nie była większa jak 2
    > cale

    Ten warunek niemal na pewno jest spełniony. Mikrokontroler i PHY
    znajdują się w odległości 1.25". Biorąc pod uwagę fakt, że ścieżki
    zakręcają i omijają przeszkody, najdłuższe z nich będą pewnie miały
    długość nieco większą niż 2", ale różnica pomiędzy najdłuższą i
    najkrótszą na pewno nie będzie tego rzędu
    wielkości.

    > a nawet 10 mm według jednego źródła.

    Ze spełnieniem tego warunku będzie już trudniej. Niemniej różnice w
    długościach wynikają głównie z faktu, że nieraz trzeba się dostać do
    wyprowadzeń po różnych stronach układu scalonego, omijając jakieś
    elementy albo pola lutownicze.

    > Ekranowanie również jest zalecane.

    Z tym też będzie ciężko. Warunek jest spełniony częściowo w tym sensie,
    że linie RMII są zgrupowane razem i oblane polem masy. Niektóre z nich
    przynajmniej na części długości mają masę między sobą. Niemniej płytka
    jest modyfikacją projektu, który zaczął powstawać jeszcze w czasach, gdy
    PCB projektowałem z myślą o termo/fototransferze, więc grubsze ścieżki i
    większe pola lutownicze zajmują trochę miejsca, którego nie zostaje zbyt
    wiele na "meanadry". Nie ma też przelotek pod układami.