  • Data: 2020-12-27 09:42:13
    Temat: Re: Kilka pytań o STM32F407VGT6
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 24.11.2020 09:39, MKi wrote:

    > Jeśli przewidujesz sytuację, że device weźmie za dużo prądu,
    > ogranicznik poda sygnał "overcurrent" i trzeba będzie zasilanie
    > odłączyć - wtedy ten port jest potrzebny. Dowolny.

    Wracając do tematu: czy stosowanie ogranicznika prądu/switcha na linii
    VBUS jest obowiązkowe w przypadku układów STM32 i portu USB pracujcego w
    trybie host? Jak już wspominałem, w swoich poprzednich projektach na
    PIC24/PIC32 zwykle po prostu łączyłem pin VBUS w gniazdku USB
    bezpośrednio z linią 5V. Tylko w przypadku moich projektów port USB
    robił zwykle za pamięć masową - był tam na stałe wpięty pendrive o
    dającym się określić poborze prądu. Nie występowało zagrożenie, że
    użytkownik podłączy dowolne urządzenie (gniazdo było ukryte wewnątrz
    obudowy) a za zabezpieczenie nadprądowe robił bezpiecznik na wejściu.

    Przyglądam się właśnie paru projektom na STM32 (m.in. transceiverowi SDR
    mcHF od M0NKA) i widzę, że kluczowanie zasilani na VBUS i stosowanie
    osobnego układu zabezpieczającego przed nadmiernym poborem prądu także
    niekiedy bywa pomijane.

    Czy istnieją jakieś ważne powody, żeby stosować taki układ w STM32?
    Powinienem mimo wszystko uwzględniać go w swoich projektach? Może nawet
    wskazane jest stosowanie czegoś takiego także w innych rodzinach
    mikrokontrolerów? Czy może jednak mogę to sobie odpuścić i nieco
    uprościćpłytkę, łącząc VBUS bezpośrednio z 5V?