eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaKlima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna? › Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
    s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-sp
    o-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <1...@g...com>
    <0...@g...com>
    <9...@g...com>
    <60f205b6$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <60f29085$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <60f2aa3e$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
    <60f2b23e$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <60f2b5c1$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <60f2c25d$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <60f2c716$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Sat, 17 Jul 2021 15:43:19 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.12.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <60f2c716$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 39
    Message-ID: <60f2de77$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.28.212.222
    X-Trace: 1626529399 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 541 83.28.212.222:35946
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2914
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:45821
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-07-17 o 14:03, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:60f2c25d$0$559$6...@n...neostrada.
    pl...
    > W dniu 2021-07-17 o 12:49, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "WM"  napisał w wiadomości grup
    > [...]
    >>>> Natomiast liczę na popularyzację chłodzenia opartego na odwrotnym
    >>>> cyklu silnika Stirlinga
    >>
    >>> troche watpie. To chyba nie ma duzej wydajnosci, a jak ma, to
    >>> konstrucja pewnie przypomina mocno sprezarke obecna.
    >
    >> Stirling ma dobrą sprawność, co ma coraz ważniejsze znaczenie.
    >
    > Troche watpie.
    >
    >> Widzę szansę na samoczynne schładzanie auta na postoju.
    >> Można wykorzystywać ciepło z rozgrzanego auta do zamiany na pracę :).
    >> Dopiero po schłodzeniu wnętrza auta do temperatury otoczenia
    >> przestanie działać beznapędowo jak generator. ;)
    >
    > Teoretycznie, bo w praktyce to kiepsko widze :-)
    >
    > Ale do chlodzenia na postoju wystarczaja wiatraki zasilane z ogniwa
    > slonecznego,
    > albo nawet automat do szyb, ktory je zamknie w razie deszczu czy jak
    > ktos wsadzi reke :-)
    >

    Są testowane systemy bez tłoków.
    Liczę, że mogą wprowadzić rewolucję w systemach chłodzących.

    https://sites.google.com/site/professorarturjjaworsk
    i/thermoacoustics

    https://advanceseng.com/thermoacoustic-stirling-powe
    r-generation-lng-cold-energ-low-temperature-waste-he
    at/



    WM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: