  • Data: 2021-07-19 21:40:14
    Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.07.2021 o 14:18, M M pisze:
    > Dużo ciepła się marnuje w chłodnicy i spalinach, dzielnie walczymy z emisją CO2,
    amoniak nie szkodzi dziurze ozonowej ani globalnemu ociepleniu, na postoju i zanim
    silnik się nagrzeje źródłem ciepła może być palnik zasilany tym samym paliwem co
    silnik samochodu (mógłby też służyć do ogrzewania postojowego w zimie), brak części
    ruchomych i potrzeby uzupełniania czynnika. A jakie wady? Z jakiegoś powodu nie da
    się zrobić, czy może się da ale już ktoś to opatentował i schował do szuflady, by
    nadal sprzedawać coraz to nowsze "eko" czynniki chłodnicze?
    Bardzo dobre pytanie. Ja bym zapytał, dlaczego nie sprężarkowa na
    amoniak. Pamiętam stare instalacje chłodnicze w sklepach, mleczarniach
    itd, które właśnie pracowały na amoniaku.
    Może sponsorzy Panny Grety maja jakiś interes w tym?
    Jacek