eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaKlima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna? › Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
  • X-Received: by 2002:a9d:75d4:: with SMTP id c20mr12357228otl.85.1626776243158; Tue,
    20 Jul 2021 03:17:23 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a9d:75d4:: with SMTP id c20mr12357228otl.85.1626776243158; Tue,
    20 Jul 2021 03:17:23 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!tr2.eu1.usenetexpress.com!feeder.usenete
    xpress.com!tr3.iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.gigan
    ews.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.g
    ooglegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 20 Jul 2021 03:17:22 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <60f67b6b$0$23913$65785112@news.neostrada.pl>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=31.0.23.96;
    posting-account=WKCfJQoAAABGeHkoWcAFup86Q28I2YKQ
    NNTP-Posting-Host: 31.0.23.96
    References: <1...@g...com>
    <sd4kf0$2bu$2$Jacek@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <60f67b6b$0$23913$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <5...@g...com>
    Subject: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
    Injection-Date: Tue, 20 Jul 2021 10:17:23 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 34
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:45846
    [ ukryj nagłówki ]

    wtorek, 20 lipca 2021 o 09:29:49 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.pl...
    > >Pójdę z pytaniami jeszcze dalej: dlaczego nie dwutlenek węgla?
    > >Da się na tym klimę zrobić, trochę trudniej, bo ciśnienia będą
    > >wyższe, więc może nieco drożej. Ale bez przesady. Za to czynnik
    > >prawie darmowy i nie wierci dziury w ozonie (niech nikt nie
    > >wyjeżdża tu z efektem cieplarnianym, bo tego z pół kilo tam
    > >trzeba).
    > pol kilo, razy 100 mln pojazdow rocznie, z ktorych czynnik w koncu
    > wycieknie.
    >
    > Ale to szacunki dobre dla freonow, bo CO2 to wezmiemy ze srodowiska.
    >
    > No i chyba ze ... ktos zamowi te 5 mln ton, a ktos inny wpadnie na
    > pomysl, ze CO2 to przeciez ze skaly wapiennej i kwasu siarkowego sie
    > robi ...
    > >Własności fizyczne ma podobne do propanu. Jak mnie ostatnio
    > >uświadomili panowie w serwisie, na Ukrainie co drugi samochód
    > >ma klimę napełniona propanem. Też palny, ale chociaż nie truje.
    > Tylko to "palny". Nawet ten nowy srodek jakos malo palny,
    > w wrzuc tu pol kg latwo palnego gazu do samochodu, ktory przeciez
    > bedzie mial wypadek ..
    >
    > J.
    W samochodach na LPG za oparciem siedzenia jest butla z kilkudziesięcioma litrami
    palnego wysokoenergetycznego gazu. Płynne gazy typu LPG są w bombach paliwowych.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: