eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaKlima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna? › Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
    s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-sp
    o-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <1...@g...com>
    <sd4kf0$2bu$2$Jacek@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <60f67b6b$0$23913$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
    Date: Tue, 20 Jul 2021 22:13:25 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 39
    Message-ID: <60f72e66$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1626812006 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 508 82.143.187.50:59631
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2798
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:45853
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.
    pl...
    Pan J.F. napisał:
    >>> Pójdę z pytaniami jeszcze dalej: dlaczego nie dwutlenek węgla?
    >>> Da się na tym klimę zrobić, trochę trudniej, bo ciśnienia będą
    >>> wyższe, więc może nieco drożej. Ale bez przesady. Za to czynnik
    >>> prawie darmowy i nie wierci dziury w ozonie (niech nikt nie
    >>> wyjeżdża tu z efektem cieplarnianym, bo tego z pół kilo tam
    >>> trzeba).
    >
    >> pol kilo, razy 100 mln pojazdow rocznie, z ktorych czynnik w koncu
    >> wycieknie.

    >Pół kilo CO2 każdemu jednemu samochodu wycieka z rury po przejechaniu
    >ledwie kilku kilometrów.

    CO2 to owszem, ale tych freonow to jednak sporo ..

    >>> Własności fizyczne ma podobne do propanu. Jak mnie ostatnio
    >>> uświadomili panowie w serwisie, na Ukrainie co drugi samochód
    >>> ma klimę napełniona propanem. Też palny, ale chociaż nie truje.
    >
    >> Tylko to "palny". Nawet ten nowy srodek jakos malo palny, w wrzuc
    >> tu pol kg latwo palnego gazu do samochodu, ktory przeciez bedzie
    >> mial wypadek ..

    >Były już przecież wypadki (z pożarem) gdzieś w tunelach. I z tym
    >trującym czynnikiem to słabo wyszło. Pół kilo spalonego propanu
    >to nie jest wielki problem. Zdecydowanie mniejszy niż z pół kilo
    >sfajczonego plastiku.

    Jakby sie zechcial grzecznie spalic, to niewielki problem.
    Ale on tylko na rozpalke, samochod zapali, a ludzie niekoniecznie beda
    w stanie pojazd opuscic, czy nawet byc wyniesionymi.


    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: