  • Data: 2012-10-23 00:36:25
    Temat: Re: Kocioł indukcyjny CO
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-10-23 00:13, nowa_budowa.. pisze:
    > Witam
    > W sieci jest bardzo mało informacji na temat indukcyjnych kotłów
    > grzewczych NTH:
    > http://www.nthsystem.pl
    > trafo do tego produkuje całkiem przyzwoita fabryka
    > http://www.elhand.pl/produkty/urzadzenia-specjalne/k
    otly-co/indukcyjne-kotly-co

    > miał ktoś z takim czymś do czynienia?
    > Gazu nie mam.. węgiel i pochodnie mi nie pasują..
    > pomyślałem sobie że z indukcją w kuchni zamiast gazu jest super wygodnie
    > i kosztowo porównywalnie - i zastanowiłem się czemu nie ma pieców do CO
    > skoro dobrze się sprawdza zarówno z kuchniach

    W kuchni gazowej duża część gazu nie oddaje ciepła omijając garnek. Poza
    tym kuchenka indukcyjna jest wygodna w obsłudze bo łatwo utrzymać
    czystość i szybko się nagrzewa garnek.
    Przy CO nie widać zalet grzania elektrycznego w tym tez indukcyjnego.
    Niezależnie czy grzejesz indukcyjne czy oporowo to sprawność jest 100%,
    a czas reakcji grzałki (z uwzględnieniem ewentualnych strat na kamieniu
    kotłowym nie ma znaczenia w porównaniu do stałych czasowych układu
    cieplnego jaki stanowi dom. Sprawność nie spada ze wzrostem wielkości
    kamienia gdyż i tak całe ciepło trafia do tej wody tylko trochę wolniej.

    Grzanie gazem z sieci jest ze 2,5 razy tańsze. Ze zbiornika już jest
    trochę gorzej 1,5 do 2 zależy czy zwrócisz uwagę na szczegóły umowy z
    dostawcą przy podejmowaniu decyzji o inwestycji w gaz.
    Jeśli chodzi o koszty, to najtaniej jest grzać kotłem na paliwo stałe, z
    ewentualnym podajnikiem na groszek, pelets, czy nawet ziarno, sieczkę ze
    słomy czy wytłoki sojowe. W następnej kolejności grzanie na gaz i
    ewentualnie grzanie pompą cieplną - ale to spory wydatek na początek.
    Następnie olej opałowy i na końcu prąd.

    >jak i np. piecacj
    > odlewniczych itp.. (wiem że częstotliwości czy napięcia inne ale liczy
    > się technologia) .. poszukałem po sieci wczoraj i znalazłem tylko to co
    > powyżej..
    > miał ktoś do czynienia z takim piecem i mógłby napisać parę słów..
    > ewentualnie jak ma się teoria do tego co tam napisano..

    Jeśli wydawać pieniądze na dziwne, rozwiązania to zainwestuj w pompę
    cieplną. Problemem są wysokie koszty na starcie i fakt, że najlepszą
    sprawność ma w niskotemperaturowych instalacjach grzewczych jak
    ogrzewanie podłogowe. A najlepiej wybierz jak najtańszy sposób
    ogrzewania, bo potem roczne koszty ogrzewania domku w wysokości 8 tys
    złotych wpędzą cię w nerwicę.

    --
    pozdrawiam
    MD