eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH › Re: Kolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH
  • Data: 2024-03-03 14:37:27
    Temat: Re: Kolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 3.03.2024 13:56, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Różnica około dwóch promili. Bez wdawania się w szczegóły działania
    > ethernetu, można zauważyć, że jak trybiki jednego kółka w przekładni
    > zębatej będą węższe o dwa promile, to na długości pięciuset ząbków
    > nastąpi przesunięcie o jeden. Zdaje się, że przy MTU koło 500 coś
    > się zaczyna rypać.

    Udało mi się wygrzebać w podręcznych zapasach inny kwarc 25 MHz. Po jego
    wlutowaniu częstotliwość rx_clk zmieniła się na 2.50042 MHz. Problem z
    połączeniem SSH zniknął, a test z pingami albo daje całkowicie pozytywny
    rezultat, albo przechodzi z jednym minusem pod sam koniec.

    Interfejs ciągle nie zestawia jednak połączenia na 100 Mbps.

    Wygląda na to, że to potwierdza winę po stronie kwarcu. Zamówiłem w TME
    lepsze rezonatory 25 MHz. Zobaczę czy to rozwiąże sprawę.